Gå til innhold

Danskebåten uten lugar?


Anbefalte innlegg

Skal på en aldri så liten roadtrip i Europa i sommer, og tenkte dermed å ta en av danskebåtene, evt Kielfergen for å spare noen km og for å få litt variasjon. Vi er 3 stk i en bil og ønsker billigste mulige alternativ.

 

Har sett på Oslo Køben (DFDS), Oslo-Fredrikshavn (Stenaline) og Oslo-Kiel (Color Line). Ingen av disse virker det som at det er mulig å bestille uten Lugar, og da ble prisene henholdsvis 2100 kr, 1600 kr og 3400 kr.

 

Har hørt at det skal være mulig å bestille reise over uten lugar, at folk sover i stoler ombord osv. Stemmer ikke det?

 

Kan jo og ta Larvik-Hirtshals for 700 kr, men da sparer man jo ikke egentlig så mye kjøring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for Larvik-Hirtshals på SuperSpeed. Ja, du må fortsatt kjøre ned til Larvik og gjennom hele Danmark, men du sparer til gjengjeld en del tid og penger. Det går uansett fort på motorveien gjennom Danmark, og du slipper de store bruene som det også koster noen hundrelapper å kjøre over.

Lenke til kommentar

Kommer jo litt an på hvor i Norge du reiser fra. Har du noe kjøring til Oslo, kan det være greit å sove seg ned til Danmark og kjøre derfra frisk og uthvilt. Reiser du fra Oslo er det ikke noe å hente på det, så da kan det være greit å ta danskebåten mellom Larvik og Hirtshals som andre også foreslår her.

 

Holder du fartsgrensene sånn nogenlunde er du gjennom Danmark på 3 timer.

 

Å reise lugarløst med danskebåten mellom Oslo-Frederikshavn eller Oslo-København tror jeg ikke at går lenger, og er vel uansett et dårlig utgangspunkt for å fungere optimalt som bilist neste dag ;)

Lenke til kommentar

Larvik-Hirtshals pleier jeg å ta. Tar meg deretter cirka 7 timer med noen spisepauser for å kjøre fra Hirtshals til Nederland. Gjennomsnittelig hastighet kanskje 150kmt. Kjøre ned til Larvik er vel ikke mer enn 2 timer fra Oslo tror jeg.

 

To timer til Larvik? Tar ikke så lang tid.

 

Ta superspeed fra Larvik eller Kr.sand, like greit. Danmark feier du gjennom uansett. Tar du båten til København må du i tillegg beregne 250 kroner for å kjøre over en av de lange bruene.

Lenke til kommentar

 

Larvik-Hirtshals pleier jeg å ta. Tar meg deretter cirka 7 timer med noen spisepauser for å kjøre fra Hirtshals til Nederland. Gjennomsnittelig hastighet kanskje 150kmt. Kjøre ned til Larvik er vel ikke mer enn 2 timer fra Oslo tror jeg.

 

To timer til Larvik? Tar ikke så lang tid.

 

Ta superspeed fra Larvik eller Kr.sand, like greit. Danmark feier du gjennom uansett. Tar du båten til København må du i tillegg beregne 250 kroner for å kjøre over en av de lange bruene.

 

 

Sa ikke det tok 2 timer, sa det tar ikke mer enn to timer.

Lenke til kommentar

For tre år siden hadde jeg en roadtrip i Europa. Tyskland, frankrike og nederland var hoveddestinasjonene. Jeg og en kompis tok fergen mellom Rødby og Puttgarden. MIN anbefaling, er å gi F i å ta ferge, med mindre du vil hvile eller spare km på bilen. Det var en kjedelig fergetur som vi ikke fikk noe igjen for. Føler det hadde vært bedre å rase gjennom danmark i 120+ istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...