Gå til innhold

Denne «selfien» endte i dødskrasj på motorveien


Anbefalte innlegg

Strever litt med å se for meg hendelsesforløpet her, ettersom oppdateringen tydeligvis gikk ut, og da er jo det mest oppmerksomhetskrevende arbeidet over. Kanskje hun sjekket hvor mange likes hun hadde fått i etterkant.

 

Ja, jeg tenkte det samme. Det er ikke sikkert at akkurat denne selfien var årsaken til at hun kjørte ut, for det kan jo godt tenkes hun gjorde andre ting med mobilen like etterpå. Som du sier, hun har jo tross alt rukket å poste bildet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strever litt med å se for meg hendelsesforløpet her, ettersom oppdateringen tydeligvis gikk ut, og da er jo det mest oppmerksomhetskrevende arbeidet over. Kanskje hun sjekket hvor mange likes hun hadde fått i etterkant.

 

Ifølge en annen nyhetsside så ble statusen lagt ut, og politiet ble varslet om ulykken bare 1 minutt etter statusoppdateringen, så hun må ha kræsjet akkurat i det hun trykket på "send".

Lenke til kommentar

Strever litt med å se for meg hendelsesforløpet her, ettersom oppdateringen tydeligvis gikk ut, og da er jo det mest oppmerksomhetskrevende arbeidet over.

Det er forholdsvis godt kjent at det tar en del tid (opptil flere sekunder) fra du avslutter én oppgave til du har full fokus på en annen. En bil på en motorvei beveger seg svært fort, og det tar tid å hente inn alle inntrykkene. Det tar særlig lang tid å legge merke til det mest uventede/usannsynlige, som en stor lastebil på vei inn over støtfangeren, og når man endelig registrerer det blir man også for handlingslammet. Når man beveger seg i over 60 meter per sekund i forhold til møtende har man veldig lite å gå på selv ved fullt fokus. Det er også kjent at den aller farligste sinsstemningen for bilkjøring er lykkerus, hvor risikovurderingsevnen er sterkt svekket og fokus generelt er flyktig.

 

Og, det at meldingen kom seg opp til nettet betyr jo ikke at den ble sendt før ulykken var et faktum. Kunne likesågodt ha trykket på send-knappen idet hun gikk i snuta på lastebilen. Mobiltelefoner er ganske hardføre de så lenge batteriet ikke løsner.

 

Artikkelen er også litt missvisende, da man får inntrykk av at bildet er direkte relatert til ulykken. Det ble postet tidligere (men muligens på den samme kjøreturen). Tekstmeldingen ble sendt for seg selv, potensielt i direkte forbindelse med ulykken. Lurer også på hvor søppelbilen kommer fra da jeg ikke har funnet den igjen i noen andre artikler, kun en lastebil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strever litt med å se for meg hendelsesforløpet her, ettersom oppdateringen tydeligvis gikk ut, og da er jo det mest oppmerksomhetskrevende arbeidet over. Kanskje hun sjekket hvor mange likes hun hadde fått i etterkant.

 

Profilbildet ditt passer så utrolig bra til det uttrykket jeg hadde mens jeg leste teksten

Lenke til kommentar

Jeg sitter og lurer på om hun hadde barn? Tenk om det sitter noen triste unger som har fått høre at mamma er død og hun vil aldri komme hjem igjen? Hun var kanskje søsteren til noen? Kanksje foreldrene er i live og har mistet sin kjære datter så altfor tidlig? En god venn? Hyggelig nabo? Morsom og trivelig kollega? En fantastisk kjæreste/samboer/ektefelle? Det er så mange som kan sitte igjen nå med et uerstattelig tap av en de er veldig glade i, og alt jeg leser av kommentarer er "natural selection", om den sterkeste skal overleve.... har vi kommet dit at vi slutter å vise litt respekt for folk som dør? Hun døde antageligvis fordi hun tok en dårlig vurdering og prioriterte sosiale media foran å konsentrere seg om kjøringen, men jeg synes ikke man av den grunn skal spøke bort dødsfallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sitter og lurer på om hun hadde barn? Tenk om det sitter noen triste unger som har fått høre at mamma er død og hun vil aldri komme hjem igjen? Hun var kanskje søsteren til noen? Kanksje foreldrene er i live og har mistet sin kjære datter så altfor tidlig? En god venn? Hyggelig nabo? Morsom og trivelig kollega? En fantastisk kjæreste/samboer/ektefelle? Det er så mange som kan sitte igjen nå med et uerstattelig tap av en de er veldig glade i, og alt jeg leser av kommentarer er "natural selection", om den sterkeste skal overleve.... har vi kommet dit at vi slutter å vise litt respekt for folk som dør? Hun døde antageligvis fordi hun tok en dårlig vurdering og prioriterte sosiale media foran å konsentrere seg om kjøringen, men jeg synes ikke man av den grunn skal spøke bort dødsfallet.

 

Helt enig, her mangler det litt sympati. Spøk heller på artiklene om NSA ;)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg fant på profilen hennes, så hadde hun visst ingen barn, virket ikke som hun var i et forhold heller. Ikke at det gjør saken spesielt bedre, for hun har jo fortsatt familien ellers.

Forøvrig synes jeg denne higen etter å poste alt mulig slags dill på Facebook, det bare være seg en "brain fart" man har i øyeblikket begynner å bli litt sykelig trend. La nå mobilen for guds skyld ligge i lomma/veska/etc nå man er ute og kjører bil. Om det må postes noe viktig, stopp på en holde-/raste-/parkeringsplass.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...