Gå til innhold

Trådløs internett faller ut hele tiden


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et stort problem med nettverket i husstanden våres. Nettet har en tendens til å falle ut når den vil og gjerne mange(!) ganger i løpet av et døgn. Dette gjelder alle laptoper. nettbrett og smarttelefoner, men ikke for den stasjonære som er koblet til routeren med kabel. For å "løse" problemet, må vi slå av og på routeren, men dette er kortvarig..

 

Jeg har null peiling på nettverk, så det hadde vært flott med litt hjelp!

Forøvrig, under Nettverks- og delingssenteret, under "grunnleggende nettverksinformasjon og konfiguer tilkoblinger" står det følgende når nettet ikke fungerer:
"X sin PC" -> Gult varsel" -> Grå router(Airlink...) -> rødt kryss -> Grå "Internett".

Evig karma og "internets" til de som kommer med hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Ja, den er fortsatt på nett!
- Hva mener du med dette? Om jeg kun har noen enheter og ikke alle? Hvis ja, så virker det som om det skjer oftest når bruken er størst. Men det skjer også når det er kun én enhet som er påkoblet.
- Ja, alle trådløse faller ut.

Lenke til kommentar

Ta en reset to factory defaults, sett opp router på nytt, før du avskriver den du har.

 

Det er også gjort..

 

Jeg mener å huske at det var slike problemer med den forrige routeren også(derfor denne ble kjøpt). Det er definitivt routeren som er problemet?

 

Hvis ja, har dere noen routere å anbefale til en rimelig penge?

Lenke til kommentar

Kan godt være at ruteren ikke takler alle tilkoblingene. Har du torrentnedlasting på også ?

 

 

 

 

 

 

Hadde en gammel dlink ruter en gang, å når jeg begynte å laste ned torrenter og hadde et par andre enheter tilkoblet det trådløse nettverket så streika ruteren rett å slett. Ble veldig varm og så ville den ikke mer. Men kablet funket fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...