Gå til innhold

Trådløs internett faller ut hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et stort problem med nettverket i husstanden våres. Nettet har en tendens til å falle ut når den vil og gjerne mange(!) ganger i løpet av et døgn. Dette gjelder alle laptoper. nettbrett og smarttelefoner, men ikke for den stasjonære som er koblet til routeren med kabel. For å "løse" problemet, må vi slå av og på routeren, men dette er kortvarig..

Jeg har null peiling på nettverk, så det hadde vært flott med litt hjelp!

Forøvrig, under Nettverks- og delingssenteret, under "grunnleggende nettverksinformasjon og konfiguer tilkoblinger" står det følgende når nettet ikke fungerer:
"X sin PC" -> Gult varsel" -> Grå router(Airlink...) -> rødt kryss -> Grå "Internett".

Evig karma og "internets" til de som kommer med hjelp :)

Videoannonse
Annonse

Ta en reset to factory defaults, sett opp router på nytt, før du avskriver den du har.

Det er også gjort..

Jeg mener å huske at det var slike problemer med den forrige routeren også(derfor denne ble kjøpt). Det er definitivt routeren som er problemet?

Hvis ja, har dere noen routere å anbefale til en rimelig penge?

Kan godt være at ruteren ikke takler alle tilkoblingene. Har du torrentnedlasting på også ?

Hadde en gammel dlink ruter en gang, å når jeg begynte å laste ned torrenter og hadde et par andre enheter tilkoblet det trådløse nettverket så streika ruteren rett å slett. Ble veldig varm og så ville den ikke mer. Men kablet funket fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...