Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke D-disk etter W7-installasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lykke til med piratkopien din da ;) Håper du ikke bruker pcen til noe viktig, som nettbank, kredittkort, offentlige tjenester, privat epost. osv osv. Men det er jo off topic.

Takktakk! Jeg hadde Windows 7-cd med serienummer og hele pakka men fikk ikke til å laste inn fra cd-rom, så visste ikke om noen annen mulighet enn å laste ned fra Piratebay og legge på minnepenn. Off topic idd men hva er egentlig forskjellen på en .iso fra CD og .iso fra bukta? Var bare desperat etter å få en fungerende PC til å funke mtp eksamen, så har egentlig ikke opparbeida meg noen forståelse for det.

Endret av ectoplasma
Lenke til kommentar

De kan være helt identiske. De kan være modifiserte med noe spennende. Det kommer helt an på den som la det opp.

 

Det går forsåvidt an å sjekke om den er urørt, f.eks. ved å ta en sjekksum og sammenligne den med hva den skal være fra microsoft (f.eks. fra http://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/downloads/ , som har SHA1 under Details). Jeg har ikke prøvd noen av sjekksum-programmene for windows, men det er såpass enkelt at de fleste bør virke fint. (Denne var den første jeg fant på google.)

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan være helt identiske. De kan være modifiserte med noe spennende. Det kommer helt an på den som la det opp.

 

Det går forsåvidt an å sjekke om den er urørt, f.eks. ved å ta en sjekksum og sammenligne den med hva den skal være fra microsoft (f.eks. fra http://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/downloads/ , som har SHA1 under Details). Jeg har ikke prøvd noen av sjekksum-programmene for windows, men det er såpass enkelt at de fleste bør virke fint. (Denne var den første jeg fant på google.)

Takk!

Lenke til kommentar

Takktakk! Jeg hadde Windows 7-cd med serienummer og hele pakka men fikk ikke til å laste inn fra cd-rom, så visste ikke om noen annen mulighet enn å laste ned fra Piratebay og legge på minnepenn. Off topic idd men hva er egentlig forskjellen på en .iso fra CD og .iso fra bukta? Var bare desperat etter å få en fungerende PC til å funke mtp eksamen, så har egentlig ikke opparbeida meg noen forståelse for det.

 

 

 

I stedet for å laste ned fra bukta, en .iso fil som kan inneholde bakdører, rootkits, spyware, adware, virus etc, så kunne du sett på Sticky trådene i Windows forumet her på forumet, og sett denne tråden

 

Hvordan få tak i Windows 7 - når en ikke har DVD platen?

 

Så kunne du lastet ned derfra i alle fall, 100% ekte og trygg .iso fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...