aadnk Skrevet 12. oktober 2003 Skrevet 12. oktober 2003 Hei! Jeg trenger hjelp til et program jeg holder på med å lage som skal laste ned en side fra internet via Microsoft Winsock. Det er en PHP side med parametre som skal lastes ned og jeg får ikke det til å virke. Winsock kobler seg til serveren og HTTP headeren sendes, men alt som kommer tilbake er en HTTP 400 Bad Request feilmelding. Hva er det som er galt: Her er Winsock_Connect() sub-en: Dim strCommand$ strCommand = "GET /" & MainURL & " /HTTP/1.1" & vbCrLf strCommand = strCommand + "Host: " & Winsock1.RemoteHost & ":" & Winsock1.RemoteHostIP & vbCrLf strCommand = strCommand & "User-Agent: VBOutwarAttackSearch" & vbCrLf strCommand = strCommand & "Cookie: " & Cookie & vbCrLf strCommand = strCommand & "Connection: Close" & vbCrLf & vbCrLf Winsock1.SendData strCommand Som du ser så sendes det en cookie i tillegg. Denne cookien er tydligvis korrekt siden en POST kommando til denne serveren med den cookien virker. MainURL er URL til PHP skriptet. I dette tillfellet er URL-en: rankings.php?start=1&type=1 Hva kan være galt?
aadnk Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Skrevet 26. oktober 2003 Joda jeg fant ut av det. Det hadde sneket seg inn en skrivefeil i headeren. Man skal ikke skrive /HTTP/1.0 men HTTP/1.0 . Og jeg vet at det er en lang tid mellom disse postene, men jeg hadde helt glemt av at jeg spurte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå