Gå til innhold

[Løst] Kondisjonstrening eller styrketrening?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har begynt å trene, men føler ikke at det går så bra. Jeg trener styrke fire dager i uka. Mandag - overkropp, Tirsdag - underkropp, Onsdag - hviledag, Torsdag - overkropp og Fredag - underkropp.

 

Vet ikke om dette er noen god måte å trene på? Jeg vil gå ned i vekt, og få litt mer synlige muskler. Det viktigste er vel mage og armer. Vil ikke ha svære biceps liksom (ikke at jeg tror jeg kommer til å få det), men jeg vil at armmusklene skal være litt synlige. Jeg vil i hovedsak trene kondisjonstrening, men også trene litt styrke. Kan jeg da kun trene armer og mage siden det er de jeg er mest opptatt av å trene, eller burde jeg trene hele kroppen? Jeg er nybegynner, og er i veldig dårlig form. Jeg har begynt å trene før, men gitt opp fordi jeg har begynt for brått.

 

Kan noen fortelle meg hvordan jeg burde trene? :)

Hvor lenge? Hvor ofte? Styrke? Kondisjon?

 

Jeg er selvfølgelig også opptatt av å få bedre kondisjon. Jeg blir jo sliten av å gå opp trappa hjemme..

 

Jeg trener forresten hjemme, og har ikke annet en ett par manualer, en fitnessball og en treningsmatte. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Styrketrening(søk opp øvelser du kan trene hjemme), ikke splitt opp over/underkropp. Tren hele kroppen hver gang. Varighet: 30-45min.
  • Kondisjonstrening, 4x4: forklaring i spoiler i innlegget her. Varighet: ~45min.

Tren styrke og kondisjon 3-max 4 ganger i uka. Styrke og kondisjon kan trenes samme dag. Kosthold er viktig, spis mindre karbohydrater og mer protein/sunt fett.

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...