Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke boot options etter formatering


Anbefalte innlegg

Hei!

PC-en min funka ikke så jeg har loka rundt på egenhånd og prøvd å fikse opp, noe som bare har gjort vondt verre.

 

Har en ASUS G750JW som hadde Windows 8. Den gikk i feilmeldingsloop hvor jeg bare hadde noen alternativer for å fikse PC-en under oppstart, hvor ingen funka. Så jeg gikk inn i cmd og formaterte C-disken derifra gjennom denne tutorialen.

 

Nå kommer det opp noe som heter Aptio Setup Utility når jeg starter den opp. Har en Windows 7 cd inni som jeg gjerne vil hente OS fra, men den booter ikke av seg selv, og det er ingen av alternativene inne i bootseksjonen som funker. I alle tutorials jeg har lett etter har folk mulighet til å velge "boot from CD-rom drive" etc, men den muligheten har ikke jeg. Det eneste man kan gjøre i bootinnstillingene er å enable/disable "Fast Boot", enable/disable "Launch CSM" og hvis man enabler Launch CSM kan man også enable/disable "Launch PXE OpROM". Jeg har prøvd å enable/disable alle disse om hverandre, tatt Save & Exit, og ingenting skjer, kommer bare tilbake i samme vindu etter hvert.

 

Slik ser det ut under Advanced:

Start Easy Flash

Internal Pointing (Enabled)

Wake On Lid Open (Enabled)

Power Off Energy Saving (Enabled)

ASUS USB Charger+ in battery mode (Disabled)

 

Intel Virtualization Technology (Enabled)

Intel AES-NI (Enabled)

>Performance Tuning

>SATA Configuration

>Intel® Anti-Theft Technology Configuration

>USB Configuration

>Network Stack

 

Slik ser det ut under Security:

Administrator Password

User Password

Set Master Password

 

>I/O Interface Security

 

Secure Boot Control (Enabled)

>Key Management

 

Noen som har en anelse om hva jeg kan teste ut for å klare å boote Windows fra cdrom ut ifra de mulighetene jeg har? Har også prøvd å trykke ESC, f2 og Del under booting og får ikke opp noen andre alternativer. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så nå har jeg disabled Secure Boot Control, disabled Fast Boot, gjort noe alá det han på Superuser sa, og fått opp "SATA PS: HL-DT-ST DVDRAM GT51" under Boot Option #1 (som jeg antar er CD-rommet mitt?). Lagrer innstillingene og prøver å boote, og det kommer opp at jeg må reboote og sette inn et bootable device. Prøvd med både en ordentlig Windows 7-cd, og en jeg har brent selv, og det ser ut til at den bare ikke vil lese de. Når jeg tenker meg om har jeg hatt litt problemer med å få lest ting i CD-rommet tidligere også, da dataen fungerte som den skulle.

 

Virker håpløst. Flere forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...