Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort - Svart skjerm


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har installert nytt skjermkort i maskinen men det kommer ikke bilde på skjermen. Hører at maskinene starter og viftene på skjermkortet går.

 

Har prøvd med dvi og hdmi kabel. BIOS er tilbakestilt ved pin på HK.

 

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/HP500205EO/hp-pavilion-500-205eo-stasjonar-pc

 

Har satt inn ett radeon R9 270x. Den orginale strømforsyningen er også erstattet med en 650w.

 

Noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet på en ferdigbygd pc jeg fikk for noen uker siden. Etter mye fundering og feilsøking viste det seg at skjermkortet ikke var skikkelig trykt inn i PCI-e sloten. Løsna skruen, trykka det skikkelig inn og voila.

 

Så sjekk at skjermkortet er skikkelig "i".

Lenke til kommentar

Strømen er sjekket og skal være ok, viftene går som sagt.

Har testet integrert skjermkort men det får jeg ikke noe liv i.

Skjermkortet har sitter skikkelig har hatt det ute og satt det i igjen så. Setter jeg i det orginale skjermkortet kommer bildet med en gang.

Lenke til kommentar

Strømen er sjekket og skal være ok, viftene går som sagt.

Har testet integrert skjermkort men det får jeg ikke noe liv i.

Skjermkortet har sitter skikkelig har hatt det ute og satt det i igjen så. Setter jeg i det orginale skjermkortet kommer bildet med en gang.

Har du satt i strømledning til begge kontaktene på skjermkortet? Ser at ditt nye kort benytter 6x2 pins i strømforsyning

Lenke til kommentar

 

Strømen er sjekket og skal være ok, viftene går som sagt.

Har testet integrert skjermkort men det får jeg ikke noe liv i.

Skjermkortet har sitter skikkelig har hatt det ute og satt det i igjen så. Setter jeg i det orginale skjermkortet kommer bildet med en gang.

Har du satt i strømledning til begge kontaktene på skjermkortet? Ser at ditt nye kort benytter 6x2 pins i strømforsyning

 

Jepp, 2x6 pins er koblet i. Regner med viftene på kortet ikke ville startet om det mangler strøm.

Lenke til kommentar

 

 

Strømen er sjekket og skal være ok, viftene går som sagt.

Har testet integrert skjermkort men det får jeg ikke noe liv i.

Skjermkortet har sitter skikkelig har hatt det ute og satt det i igjen så. Setter jeg i det orginale skjermkortet kommer bildet med en gang.

Har du satt i strømledning til begge kontaktene på skjermkortet? Ser at ditt nye kort benytter 6x2 pins i strømforsyning

 

Jepp, 2x6 pins er koblet i. Regner med viftene på kortet ikke ville startet om det mangler strøm.

 

Tenkte bare dobbeltsjekke. Kunne jo være at en var nok til at viftene begynte å spinne. Da er jeg faktisk usikker på hva det kan være. Du får google mer rundt det nye skjermkortet ditt så kanskje du kommer over noe. Lykke til hvertfall

Lenke til kommentar

En annen ting som du kan prøve er følgende. På kortet er det to stykk 6 pinns strømkontakter som skal ha strøm. Det som er saken her er at du kan ikke bruke en og samme ledning til begge kontaktene.

På en slik ledning er det gjerne 3 hanpinner og da vil de fleste bruke to av dem til å koble til kortet. Det vil ikke være en god løsning. Du må da bruke en annen ledning til den andre kontakten.

Virket det logisk? Du må bruke to forskjellige ledninger til de to 6 pinns kontaktene på kortet.

 

Hvilken PSU er det på riggen din?

Lenke til kommentar

Det er en uting, men en løsning du finner på mange PSUer, og er helt greit, spesielt på såpass low-power kort som 270x. (og da er de som regel dimensjonert for 1x8pin + 1x6pin)
Spenningsfallet vil ikke bli noe særlig, og spesielt ikke siden det er 6-pin kontakten som er vanvittig overdimensjonert for hva den takler. :)

 

Det er uansett kun et problem ved maks last og under tung OC, så det har fint lite med å få liv i kortet.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...