Gå til innhold

[Løst] AMD hjelp, APU og "dual graphics".


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig kjøpt en billig PC som jeg bygger sammen. Den er veldig billig og ikke til spill, enda.

 

Jeg har ett FM2+ hovedkort med en A6 6400K som er en FM2 "APU"(Richland). Det passer fint, men for at hovedkortet blandt annet skal støtte ett PCI gen 3 grafikkort, så må jeg oppgradere til en FM2+(Kaveri) APU-senere. Når jeg kjøper ny prossesor har jeg også lyst på et grafikkort jeg kan kjøre i Crossfire X med APUen. Jeg tror det er dette AMD kaller "dual graphics".

 

Jeg har planer om å oppgradere til AMD A10-7850K. Dette er altså en FM2+ Kaveri APU. Hvilken grafikkort vil kjøre dual graphics med denne og hva er bra med dual graphics?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med så svake prosessorer som du får på FM2+ har det ingenting å si hvor mye båndbredde det er melom CPU og GPU, flaskehalsen er prosessorytelsen. PCIe 3.0 har enda ikke vist seg å være nyttig for en normal forbruker.

A10-7850k kan parres med R7 240 og R7 250, men jeg er skeptisk til om det er noe å anbefale framfor en billigere prosessor og et GTX 750 Ti.

Selv et HD 7750 holder greit følge med en Dual Graphics-løsning: http://www.computerbase.de/2014-03/amd-dual-graphics-auf-dem-a10-7850k-kaveri/2/

GTX 750 Ti er jo godt og vel dobbelt så raskt som et 7750...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...