Gå til innhold

Erfaringer med service?


GXT

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nylig sendte jeg telefonen min til service (grunnet noe merkelig med skjermen), og jeg lurer på om noen kan si noe om hvordan prosessen fungerer.

 

- Når får jeg vite om feilen dekkes/ikke dekkes av garanti?

(Kan de finne på å fikse telefonen og deretter oppgi kostnadene?)

- Hvis dette ikke dekkes av garanti, hva er avgjørende for prisen?

- Hvor lang tid kan dette ta?

- Hvor stor er forskjellen mellom de forskjellige verkstedene?

- Er det generelt verd det å sende telefonen inn til service(gitt at det ikke dekkes av garanti)?

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis feilen ikke dekkes av garanti/reklamasjon, så får du vite det så fort verkstedet har gjort en forundersøkelse på telefonen din. Hvis den dekkes, får du vanligvis ikke vite det før du plutselig kan hente den i butikken/får den sendt tilbake til deg.

 

Hvis feilen ikke dekkes, får du normalt et prisoverslag. Sier du ja takk til dette, setter de i gang med telefonen din ganske kjapt. Sier du nei, må du betale 2-400 kroner for å få den tilbake (dekker frakt og forundersøkelse), men de fleste verksted tilbyr seg også å bruke telefonen som deletelefon, så slipper du å betale.

 

Det som bestemmer prisen, er hvor mye delen(e) som må byttes koster, og hvor lang tid de bruker på reparasjonen.

 

1-4 uker er normalt tid. Avhenger av hvor mye de har å gjøre, tilgjengelighet på deler osv...

 

Det er vanligvis ikke så stor forskjell på verkstedene verken på tid eller pris.

 

Om det lønner seg å reparere en feil som ikke går på garanti, kommer helt an på hva som er feil. Får du et prisoverslag, så må du bare sammenligne med ny pris og se om det er interessant for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for godt svar!

 

Sporingsiden sier at de allerede har byttet skjerm og hovedkort, og siste entréen i loggen er "Avsluttet i butikk." Hva enn dette vil si vet jeg ikke, men jeg går utifra at den har blitt reparert på garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...