Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hårtap - Skallethet hos menn


Shotflaks

Anbefalte innlegg

Ser at mange ikke har hår igjen på hode i en alder av 30.

 

Hvordan starter det hos dem som blir skalla?
Starter det med at man får viker til å begynne med?

Grå /hvitt hår som kan være tegn på at man blir skalla innen 3-5 års tid?
Hvordan går ting frem her?
Hva e det første man vil legge merke til?

Endret av Shotflaks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen fasit. Noen har naturlig høye viker. Enten blir det tynt foran, eller så blir det "bald spot" bak rundt "virvelen". Jeg begynte å miste håret foran i tidlig tyveårene. Har barbert skallen helt siden, og har det fabelaktig med det. Damene jeg har vært sammen med har enten ikke brydd seg noe om det eller sagt at det ser "rått" og "brutalt" og "macho" ut med barberte mannlige hoder.

Endret av The Credible Hulk
Lenke til kommentar

E er nå 24 år gammel.
Tror mitt hårtap har vært der i mange år... Siden e var rundt 15.

Har ganske så tjukt hår, har ikke fått viker ennå.. MEN e kan finne 20-30 KRITThvite hår på hode.. Har faktisk så mørkt hår som går ann å få, som e også har hørt fra flere av de e har klippa meg hos!

Hva kan nå det betyr for noe?

Siden e IKKE har fått viker ennå... MEN en hel hau hvite hår, betyr det at e kan være skalla innen noen få år?
E det ikke sånn det starter hos dem som blir skalla?
Mye grått /hvitt år på engang, plutselig en dag så e alt borte? 3-4 senere etter at det starta... ?


ER litt flat i bakhodet... Nettopp derfor er e så redd for å miste håret :( Nå kan e gjemme det... Men hva gjør e for noe den dag e ikke har mer hår igjen på hodet?

SRY skrivefeil :/

Endret av Shotflaks
Lenke til kommentar

Tror ikke de hvite håra har så mye å si. Naboen min for eks har hatt helt hvit hår helt siden ungdomsskolen, men fremdeles ikke mistet noe hår. Så en anen nabo er ca samme alder (45) har nesten ingen hår igjen. Og sønnen har starta miste hår allerede og han er 19. Håret hans har fortsatt full farge, men mister det.
Så tror ikke det er noe fasitsvar på en slik sammenheng med hvit hår og miste det. Eller det kommer nok litt ann på alderen, men jeg tror ikke du må bekymre deg enda.

Ta å farge håret svart (mørkt) så de hvite håra ikke skiller seg så ut, eller bare klipp dem vekk/dra dem ut. Så kan du jo spørre hos frisøren etter shampo som styrker hår ellerno, har sett forskjellige rekalmer på det i det siste. Sånn med coffein og forskjellige typer osv. Så kan du jo kjøpe det om det beroliger litt (:

Har du hatt familiemedlemm som har mistet håret tidelig kan det jo være en større sjangse igjen, men om faren din fortsatt har hår og sånn så tror jeg ikke du må bekymre deg.

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...