Gå til innhold

Hvordan velge folkehøgskole?


Mr. Moody

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter og ser på folkehøgskoler, men sliter litt med å velge hvilken. Linjen jeg har lyst til å gå på er ski/freeride/frikjøring, noe de tilbyr flere plasser.

 

Denne linjen er noe de tilbyr nærmest over hele landet, og lurer derfor på hvilke folkehøgskoler vil dere anbefale?

Har enn så lenge søkt på Ringebu, men det er jo bare å takke nei om jeg ombestemmer meg.

 

Takker for alle tips og råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange velger folkehøyskole etter anbefaling fra venner og evt. foreldre. Helt generelt tror jeg ikke lokasjonen til folkehøyskolen man velger har så mye å si. Viktigere er det at du har et ønske om å ta et friår for å dyrke interessene dine og bli kjent med nye mennesker. Enkelte søker seg på folkehøyskole uten mål og ser på hele året som bortkastet, men det virker ikke som det er tilfellet her :)

 

For en sport/friluftslinje har selvsagt plasseringen en del å si, ut fra fasiliteter og turer i løpet av året. Du får sammenligne skolene du vurderer og se hva de har å tilby.

 

Et lite råd til slutt: Jeg vil ikke anbefale å gå på folkehøyskole sammen med folk du kjenner fra før..

Lykke til, og gled deg! :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Mange velger folkehøyskole etter anbefaling fra venner og evt. foreldre. Helt generelt tror jeg ikke lokasjonen til folkehøyskolen man velger har så mye å si. Viktigere er det at du har et ønske om å ta et friår for å dyrke interessene dine og bli kjent med nye mennesker. Enkelte søker seg på folkehøyskole uten mål og ser på hele året som bortkastet, men det virker ikke som det er tilfellet her :)

 

For en sport/friluftslinje har selvsagt plasseringen en del å si, ut fra fasiliteter og turer i løpet av året. Du får sammenligne skolene du vurderer og se hva de har å tilby.

 

Et lite råd til slutt: Jeg vil ikke anbefale å gå på folkehøyskole sammen med folk du kjenner fra før..

Lykke til, og gled deg! :)

 

Er nettopp første delen som er problemet, jeg kjenner ikke/vet ikke om noen som har gått på folkehøgskole, og sliter med å finne noe på nettet om skolene.

 

Akkurat nå står det mellom Ringebu og Hallingdal, begge tilby nærmest samme linje. Leter egentlig etter erfaringer fra begge skoler.

 

Tilfellet er definitivt ikke et friår uten mål og mening, som du selv sier.

Og ja, jeg reiser alene :)

Endret av Mr. Moody
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg ser også på Hallingdal:)

 

Det jeg har funnet ut når jeg ser på folkehøyskoler er å undersøke så mye du kan. Finn ut om folk som går eller har gått på den linjen har blogg eller kanskje instagram (hehe blir litt stalking men men ;P). Eller om skolen har blogg, det har hvertfall Hallingdal til hver linje. + mange legger ut videoer på Vimeo, så kanskje lurt å søke litt rundt der og;) Jeg synes hvertfall det var en grei måte å få innblikk i hvordan det var å gå på de ulike skolene.

 

Ellers kan du jo se på hvor mye de koster og hvor mye penger du trenger å ha spart opp utenom de du får fra Lånekassen.

 

Håper du finner ut av det, det er ikke så lett! :p Men du kan jo bare søke på flere og så se hva du blir mest gira på når du komme inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...