Gå til innhold

Bygge stasjonær til VR og Unreal Engine 4


Anbefalte innlegg

Jeg er en hobby-spilldesigner, og jeg har i den siste tiden merket at den gamle stasjonære ikke lenger duger til dette formålet. Jeg er i besittelse av en Oculus Rift VR-prototype, og etter at Unreal Engine 4 plutselig gikk kraftig ned i pris har jeg begynt å utvikle et VR-basert spill i UE4. Dette ser ut til å være mer enn maskinen min klarer å hanskes med. Den strever ganske hardt bare med å jobbe i UE, og når jeg tar på Riften blir frameraten langt lavere enn de anbefalte 60 fps for VR uten kvalme og svimmelhet.

 

Jeg ønsker derfor å bygge en ny, kraftig stasjonær som kan takle ytelsesutfordringene som morgendagens teknologi bringer. Dette inkluderer gaming i forholdsvis høyoppløst 3D, 3D-modellering i Blender og spilldesign i Unreal Engine 4. Jeg har lett en del rundt på dette forumet og andre steder, og har kommet opp med et oppsettet som i mine øyne ser god ut. Jeg har endt opp med noe som er ganske likt som oppsettet til Noreng i denne tråden, med noen små endringer. Jeg ønsker å få innspill fra dere på forumet om dette ser greit ut til mine formål, eller om jeg bør vurdere å gjøre noen endringer. Jeg har allerede en gammel 1TB harddisk og Bluray som ikke er inkludert under. Oppsettet ser slik ut:

 

Skjermkort:

Asus Radeon R9 290 DirectCU II OC - 3 249 kr

 

Strømforsyning:

BE QUIET! POWER ZONE 750W MODULAR - 1 049 kr

 

Kabinett:

FRACTAL DESIGN DEFINE R4 BLACK WINDOW - 899 kr

 

Hovedkort:

GIGABYTE GA-Z87X-D3H Z87 S-1150 ATX - 1 090 kr

 

Prosessor:

INTEL CORE I5 4670K 3.4GHZ 6MB S-1150 - 1 799 kr

 

RAM:

KINGSTON 16GB 2400MHZ DDR3 CL11 DIMM XMP BEAST SERIES - 1 184 kr

 

Harddisk:

SAMSUNG 840 EVO 250GB SATA SSD TLC - 1 049 kr

 

Total pris: 10 319 kr

 

Er det noen endringer jeg med fordel kunne gjort? Alle forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet er bra hvis vi snakker om gaming pc.

 

Men ut i fra: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1817932/amd-intel-rendering-faster.html

 

Kan du tjene mere på f.eks i7 4930K og et sokkel 2011 oppsett om du vil ha mest mulig gjort på kortest mulig tid. Har selv ikke prøvd Unreal Engine 4 men hvis det er slik med blender så vil jeg nok også tro UE 4 muligens hjelper med 6 kjerne prosessor.

Lenke til kommentar

Mener på å ha lest at programererene til UE4 bruker dual 6 core intel xeon, så er det jo håp at UE4 skalerer bra med mere enn 4 kjerner.

Så hvis man skal utvikle og dille med UE4 ville jeg da tro at flere tråder er bedre. 4930k + ssd må da være en vinner :)

 

Battlefield 4 skalerer f.eks meget bra med flere tråder, iallefall i multiplayer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...