Gå til innhold

Stopp Muslimsk Skole i Oslo


Anbefalte innlegg

 

Jeg ønsker ikke muslimske skoler i Norge, men ser ingen måte å forby dem.

 

Jeg tror ikke samfunnet er modent nok til å forby religiøse skoler.

 

Kan du fortelle meg hva du legger i dette? det er ett hårfint skille mellom "modent nok" og "forråtnelse", så jeg håper du kan være tydelig og presis ..!?!

 

Du er en ord smed "sans égal". (til moderator: dette er ikke skrevet som et angrep på Awarewolf, men i beundring!

 

Siden jeg var uklar:

 

Et "modent nok" samfunn er et som gjennomskuer og forkaster religion, som den forråtnelse av enkelt individets verdi religion er.

Uansett flavør.

 

Selv Buddhisme ville gå med i dragsuget. (Litt synd, men "collateral damage" er uunngåelig.) - But I digress.

 

Når jeg skriver: "Det norske samfunnet" mener jeg alle som egentlig ikke tror på en gud, men som likevel anser seg som å tilhøre en eller annen kirke. Bare fordi: "Sånn har det alltid vært, og da må vi være forsiktige og passe på så vi ikke tråkker de som virkelig tror på tærne".

Dette er heldigvis en hurtig utdøende kategori.

 

Disse, foraktelige kryp, er de jeg ikke tror har mot nok til å avvise religion.

Jeg valgte ordene "modent nok" om samfunnet, fordi jeg har allerede en advarsel og turte ikke skrive at samfunnet består av (noen/for mange) foraktelige kryp.

 

At moden og råtten har felles DNA, gikk meg "hus forbi".

Endret av medlem-304477
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nei, nei, bare nei. Religion bør ikke ha noe med det offentlige å gjøre i det hele tatt. Hverken Kristendom eller Islam bør ha egene skoler for seg selv. Det blir bare dumt. Det vil mest sansynlig føre til at elevene ved disse skolene ikke kommer til å tålerere andre religioner osv. Det fører ikke med seg noe godt, bare enda mer mellomrom mellom samfunnets grupper.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg ønsker ikke muslimske skoler i Norge, men ser ingen måte å forby dem.

 

Jeg tror ikke samfunnet er modent nok til å forby religiøse skoler.

 

Kan du fortelle meg hva du legger i dette? det er ett hårfint skille mellom "modent nok" og "forråtnelse", så jeg håper du kan være tydelig og presis ..!?!

 

 

Siden jeg var uklar:

 

Et "modent nok" samfunn er et som gjennomskuer og forkaster religion, som den forråtnelse av enkelt individets verdi religion er.

Uansett flavør.

 

Ingen mennesker er til å stole på, det være seg prest eller fut eller monker, og når det kommer til organisering og organisasjoner, så er de gjerne enda ett hakk verre, så man har bare seg selv å stole på. Men det endrer ikke at mennesket aldri klarer å være i ro, og bestandig er på søken etter seg selv

 

Når jeg skriver: "Det norske samfunnet" mener jeg alle som egentlig ikke tror på en gud, men som likevel anser seg som å tilhøre en eller annen kirke. Bare fordi: "Sånn har det alltid vært, og da må vi være forsiktige og passe på så vi ikke tråkker de som virkelig tror på tærne".

 

"alle som egentlig ikke tror på gud" ... jeg forstår ikke helt det utdraget, fordi ingen har til nå sett gud, men det mangler nå ikke på diverse antydninger, men alle som én formuleres ut fra den konvensjonelle verden, og slik jeg har forstått det, så er gud utenfor vår verden, og dermed kan vi ikke klare å beskrive gud med vårt mangelfulle språk. Jeg får henvise til det "søkende mennesket" over her, og si at søkingen fortsetter uansett hvilke ord som vi benytter for å forklare eller bortforklare fenomenet "søken etter det som ligger utenfor vår verden". Så tror jeg også at vi modnes frem til graven, ved at vi samler på små insights gjennom hele livet, og selv om man oftest avfeier disse, så kan det hende at de til slutt blir så mange at man må ta ett oppgjør med seg selv, og virkelig begynne å tenke på "what if ...". Noe som jeg synes er merkelig er den aversjon og frykten vanlige og uvanlige folk har til å sjekke sitt eget hode, og virkelig grave seg ned i det vi kaller "selvet" - se hvor følelser og tanker oppstår, for så å skjønne at "verden blir til i mitt eget hode, og verden kollapser i mitt eget hode, og dette skjer utallige ganger gjennom ett liv så når skal jeg skjønne at jeg bare drømmer .. Når skal jeg tørre å våkne opp, når skal jeg stoppe"

Dette er heldigvis en hurtig utdøende kategori.

 

Og det er bare én mening, altså ett enkeltmenneskes mening basert på det enkeltmenneskets meget begrensede viten om verden.

Disse, foraktelige kryp, er de jeg ikke tror har mot nok til å avvise religion.

Jeg valgte ordene "modent nok" om samfunnet, fordi jeg har allerede en advarsel og turte ikke skrive at samfunnet består av (noen/for mange) foraktelige kryp.

 

Det er her jeg mener alle feiler, både religioner og så kalt "viten" - fordi det handler om å utelate noe som naturlig er der, slik at det skal passe en bestemt persons mening, og igjen har personer en forsvinnende liten oversikt over helheten, så derfor skal ting klassifiseres og det som ikke "passer" skal utelates. Men det er ikke annet enn kløktig løgn og bedrag. Skal man beskrive verden, så må absolutt alt med

 

 

Selv Buddhisme ville gå med i dragsuget. (Litt synd, men "collateral damage" er uunngåelig.) -

Jeg bryr meg ikke om buddhisme, fordi jeg følger bare Buddhas eget oppsett for hvordan man skal gå på veien, og kjernen i det oppsette kan aldri forsvinne - men det som kan forsvinne, er folk som virkelig går den veien som Buddha fant

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...