Gå til innhold

sette opp trådløst nett (asus) hva er viktig?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte meg en ny Asus ruter RT66 som ser ut til å være en god ruter.
Jeg har kun satt opp passord/brukernavn på ruteren resten har jeg ikke turt å røre på ettersom jeg rett og slett ikke har noe kunnskap rundt dette.

 

 

Spørsmålet mitt er hva er det jeg bør justere på inne på innstillinger/konfig som kan være viktig for å få mest mulig ut av ruteren/hastigheten?

Jeg har et nett som gir 100/10 som jeg målte i går med min gamle ruter via det trådløse nettverket.
Det målte cirka 10/10 i går, med den nye målte den rundt 50/10. Med andre ord er det fem ganger så bra på det trådløse nettverket, men spørsmålet er kan jeg få enda mer ut av det tro?
Jeg har lest noe sted at man bør gå over til 5gherz frekvens på det trådløse nettverket , mens mitt nå står på 2.4 uten at jeg helt vet hva jeg prater om :)

Tips til en nybegynner rundt dette settes pris på.


Er det vanskelig å åpne en port for eventuelt konsoll spilling?
I så fall hvordan gjør jeg dette, har innstillingene på ruteren på norsk.

Endret av TOMACRO1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

5GHz har kortere rekkevidde enn 2,4GHz, men 5GHz er bedre om du ikke sitter så langt unna.

Det er også mere forstyrrelser på 2,4GHz nettet, siden det meste av trådløst utstyr er på 2,4GHz nettet.

Lenke til kommentar

På wifi så setter du den i n/g mode og 40mhz da skal du få 300mbps oppkobling og viss du går etter 1/3 regelen så skal du ha 100mbps i virkelig hastighet..

Kjører du dd-wrt på den så kan du muligens få litt bedre hastighet på wifi og du får låst opp antenneforsterker til 250mw istedenfor 100mw..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...