Gå til innhold

Hva er ødelagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kamerat som jeg bor sammen med, som sliter veldig med maskinen sin. Den starter greit opp, og han kommer seg inn i Windows 2000. Han kan skrive i word, notepad og slike "ikke tunge applikasjoner". Vil han derimot høre en mp3, så begynner ting å skje. Maskinen slår seg rett og slett av. Ingen forvarsel, eller rare lyder. Bare blir dø, på et blunk liksom. Det første som slo meg var at PSU'n har tatt kvelden. Jeg har selv prøvd å sjekke de andre komponentene. tatt ut cdbrenner, dvd, diverse kort osv. Men samme feilen skjer hver gang. Det kan variere litt hvor lang tid det tar før den stopper, men tro meg, den gjør det hver gang.

Maskinen hans:

AMD 1900xp

512 DDR ram

ASUS hovedkort av noe slag.

Noen som kan støtte min teori om ny strømforsyning? eller andre tips?

Lei av at han bruker min maskin nå:(

takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for raske svar, og sorry for skrivefeilen. Utrolig at jeg ikke så den. Sorry!

Men tempen er helt ok, den har jeg skjekket. Har og prøvd å formatere, utenhell, pga maskinen slår seg av... Prøvd å legge inn både XP og Win2k, men etter en stund slår den seg bare av...

Skrevet
Ødelgat, subst: En gat (se "gater, gat-dyr og gat-egg") som ødler (se "å ødle") eller en gat som sløser.

No hard feelings and_mit, men denne var jo ganske morsom..

:lol:

Skrevet
takk for raske svar, og sorry for skrivefeilen. Utrolig at jeg ikke så den. Sorry!

Ikke noe å unnskylde seg for... er ikke det at jeg tror at du tror det er sånn det skrives, men jeg likte ordet så godt at jeg bare måtte poengtere det :p

Skrevet

Og så legger vi skrivefeil-kommentarer til side og holder oss til topic. Greit?

and_mit: Når du ser at du har skrevet feil er det ikke dumt å faktisk redigere posten. Jeg har gjort det for deg nå.

Skrevet

Ingen som støtter teorien min om at stræmforsyningen har gått til helvete? Skal prøve å ta alt frahverandre når han kommer hjem senere idag. Og da regner jeg med at du mener ALT? Ut med alle kabler, minne, kort, alt rett og slett?

Er vel ingen biutikker i trondheim som låner ut strømforyning for en aldri så liten test heller :)

Skrevet
Ingen som støtter teorien min om at strømforsyningen har gått til helvete? Skal prøve å ta alt frahverandre når han kommer hjem senere idag. Og da regner jeg med at du mener ALT? Ut med alle kabler, minne, kort, alt rett og slett?  

Er vel ingen biutikker i trondheim som låner ut strømforyning for en aldri så liten test heller :)

det du oppnår med å ta alt fra hverandre og sette det sammen igjen er

at du forsiktet deg om at alle plugger er som de skal, både på ledningen

og på enhetene. du skjekker også at kablene er fine. du har vel en psu

i din maskin. den han du vel bruke til å skjekke pcen til kammeraten din.

Skrevet

Bra tanke du har der, men tror ikke en psu fra en laptop funker så veldig bra i denne sammenhengen....:)

Skal teste senere, så får vi se om det funker.

Skrevet

Oi, oi, en som kaller seg Snekkar. Snekker'n liker ikke at folk har brukernavn som ligner på hans... :lol:

(De som har lest Snekker'n/Snekker`n/Snekker´n posten skjønner hva jeg mener...)

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...