Gå til innhold

DJI s800


abc234

Anbefalte innlegg

Hei.
Vurderer å kjøpe en dji 800 fra en norsk nettbutikk.
Men ønsker å høre om det er noen som har noe anbefalinger eller info å komme med før eg "handler"
Noen bedre alternativ?

Hva anbefales av multicopter, intensjonen er foto/video til hobby bruk, men har et krav om at film/video kvalityet skal være bra/ mulig å kansje ta film/foto oppdrag på sikt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

DJI har nettopp kommet med en storebror, DJI S1000. Jeg har selv kjøpt denne (fikk den forige uke).

 

Spørsmålet er vel mer budsjettet ditt er på.

 

DJI S1000 er ikke billig (ikke S800 heller forøvrig).

 

Selv skal jeg bruke dette kameraet: http://www.japanphoto.no/panasonic-lumix-gh4-hus

 

Ellers må man ha en god kamerastabilsator. slik at man får en fin film :)

Ser den, men har ikke den muligheten enda. så ønsker derfor tilbakemeldinger på S800

Lenke til kommentar

Hvilket type kamera ser du for deg at du bruker?

til S800 så er det anbefalt med feks Sony sine NEX kameraer, hvor DSLR kameraer er noe i grenseland hvor hva S800 kan klare. (mtp vekt etc).

 

Dvs, den klarer DSLR uten problemer, men da gjerne med 70%+ i "throttle \ gass". Dårlig sikkerhetsmargin.

 

Hvor skal du kjøpe S800? Norge eller utlandet? Men utover det så er S800 en fin platform :)

Lenke til kommentar

Hvilket type kamera ser du for deg at du bruker?

til S800 så er det anbefalt med feks Sony sine NEX kameraer, hvor DSLR kameraer er noe i grenseland hvor hva S800 kan klare. (mtp vekt etc).

 

Dvs, den klarer DSLR uten problemer, men da gjerne med 70%+ i "throttle \ gass". Dårlig sikkerhetsmargin.

 

Hvor skal du kjøpe S800? Norge eller utlandet? Men utover det så er S800 en fin platform :)

Hadde rcbutikken i tankene, men er ikke helt sikker enda, ønsker at dei kommer med mer info ang hva som trengs for å bruke denne. Synest beklageligvis at der var litt lite info...

Lenke til kommentar

Er det isåfall denne du har i tankene?

http://www.rcbutikken.no/produkter/vare-2-4ghz-modeller-/dji-spreading-wings-s800-hexacopter-uav-drone-24-ghz-arf.aspx

 

Isåfall så er det en "ARF"-modell, som betyr "Almost Ready to Fly" eller noe slikt. Da mangler du i grunnen bare Radio + mottaker, Batteri (+ lader), og hjernen til multikopteret.

 

Men send hjerne dem en epost slik at du er 100% sikker. :)

 

Som 'hjerne' bør man nesten gå for en WooKong-M, eller A2. Men begge disse to er veldig kostbare, så du må nesten vurdere hva du ønsker.

 

WooKong:

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=22063

 

A2:

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=26387

 

Jeg bruker sistenevnte. Som radio kan du bruke det meste, men anbefaler en du kan bruke en stund, ikke noe sånn kinagreier til $50(feks Turnigy sine).

 

Utover det så må man jo ha en ordentlig kameragimball, slik at du får ordentlig filmklipp.. Blir fort en del penger til slutt.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt noe spesifikt ang kamera enda.
Ønsker først å starte med s800, samt muligens et Sony NEX3 el Gopro3 da dette er noe eg har liggende
Men siden eg ser at 800 vil gjøre et stramt innhogg i økonomien så blir det ikke invistert i noe nytt camera nå.
Dette vil eg gjøre på sikt. Men ønsker å kjøpe en skikkelig drone i allefall, slik eg har noe å bygge videre på seinere

Noen som har forslag til gimbal løsning / anbefalinger?

Lenke til kommentar

Syned det er litt overkill med en S800 til et GoPro kamera.

Da ville jeg nok heller kanskje bare kjøpt en Phantom 2, da får du jo absolutt alt sammen, til under den prisen som s800 rammen(med motor\esc\prop) koster.

 

DJi har jo nettopp kommet med en 3 akse gimbal som er laget for gopro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...