Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Chrome er blitt ubrukelig tregt


Anbefalte innlegg

Den siste tiden har chrome blitt så ekstremt treg i bruk.

 

Å åpne en tråd her på forumet tar minst 10 sekunder. Trykke videre til side nr to i en tråd tar like lang tid.

 

Selv om jeg bare har to faner åpne så har chrome til en hver tid minst 30 prosesser eller mer kjørende, noe som spiser minne til den store gullmedaljen.

 

Noen som aner hva som kan være problemet her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned CCleaner og få den til å fjerne temporary files og internet cache. Når du først er i gang anbefaler jeg at du også kjører en runde med Defraggler for å få harddisken din til å gå raskere (IKKE bruk Defraggler hvis du har en SSD!). Jeg kan prøve å forklare litt om hvordan dette fungerer:

 

 

La oss si at du kjøper 100 forskjellige pizzaer. Istedet for å sortere dei hiver du alt i en stor bunke på gulvet. Neste dag vil du steke 1 spesifik type pizza men du bruker mye tid på å finne den fordi alt ligger i en stor haug. Det samme skjer når du bruker PC-en over tid. Hver gang du er inne på en nettside lagrer nettleseren din en midlertidig kopi av nettsiden, for at den skal kunne laste inn raskere neste gang du er der. Dessverre gjør den dette med alle nettsider du besøk, også dei som du kun er inne på 1 gang. Så over tid vil det sammle seg mye drit og det vil treige ned PC-en fordi det ikke er orden lenger. Derfor vil jeg anbefale at du bruker Defraggler helst 1 gang hver måned.

 

 

Før du spør, så har ikke Defraggler eller CCleaner noe virus/malware/trojan eller noe sånt. Lykke til! :)

Endret av Captain Kuijt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...