Gå til innhold

Webcam på hjemmenettverket som jeg kan nå fra Internett


Nik

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har behov for å se huset hjemme på webcam, og logge meg inn fra Internett.

 

Hva er enkleste måten å få til dette på? Vil ha en pålogging slik at ikke alle kan komme inn.

 

Er ikke så proff på ruter, åpne porter etc så ville satt pris på en enkel metode.

 

Hørt om IP kamera som har innebygget webserver, er det kanskje enkleste måten ?

 

Ruter er Asus RT N65U.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kamera har du? Enkelte, om ikke alle, har innebygd DDNS service som gir deg et domenenavn du kan bruke.. Hvis ikke, så kan du registrere deg hos f.eks http://www.no-ip.com og lage deg et domenenavn..

 

Når det gjelder pålogging, så setter du dette i kameraet.. Du må konfigurere kameraet når du setter det opp... Da legger du inn all nødvendig informasjonen du trenger...

 

Så må du forwarde porten(e) i routeren.. Hvillke(n) port(er) står i manualen til kameraet...

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg har Canal Digital Internett og har vel da ikke statisk IP adresse hjemme, vil da ikke denne kunne variere, så hvordan skal jeg da kunne logge meg inn på mitt hjemmenettverk? Domene-navn må vel også peke på en statisk IP adresse for å fungere?

 

Har enda ikke kjøpt kamera, ser det finnes noen med innebygget webserver, blir det enklere å få det på nett da? Tips om kamera som ikke er for dyre og enkle å koble opp?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har Canal Digital Internett og har vel da ikke statisk IP adresse hjemme, vil da ikke denne kunne variere, så hvordan skal jeg da kunne logge meg inn på mitt hjemmenettverk? Domene-navn må vel også peke på en statisk IP adresse for å fungere?

 

Det er der DDNS kommer inn...

 

Skaff deg kameraet først, så tar vi derfra... Har ikke noe særlig erfaring med sånne kameraer, annet enn Foscam, men det er ikke noe problem å få dem opp å gå så bare skaff deg et som tilfredsstiller kravene dine....

Lenke til kommentar

OK; så siden jeg har dynamisk IP (Canal Digital) så må jeg kjøpe et IP kamera med innebygget DDNS server altså for å klare å logge meg inn fra Internett?

 

Lurer også på om flere kan logge seg inn samtidig, trenger nemlig det, men da med ulike passord, men det håndteres kanskje av software, f.eks. iSpy som jeg ser mange bruker?

Lenke til kommentar

Nei, men mange, hvis ikke alle, har en egen DDNS tjeneste innebygd.. Hvis kameraet du kjøper ikke har det, så kan du lage deg en konto hos f.eks no-ip.com og lage ditt eget domenenavn (til en viss grad), for å få det..

 

Du kan garantert sette oppe flere brukerkontoen i kameraet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...