Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

får ikke gulvvarme


Anbefalte innlegg

vi har akkurat fått et nytt bad, så i dag kunne vi skru på gulvvarmen.

men når jeg holden inne knappen på termostaten så kan jeg stille inn hvor mange grader, og det blir et rødt lys som viser at den er på.

men når jeg slipper knappen så blir det det helt blankt i displayet

og lyset går bort

 

 

er en slik termostat

http://elby.no/var/ezwebin_site/storage/images/varme/termostat-og-regulator/termostat-micromatic-mtc2-1999-digital-16a-med-romfoeler/80465-10-nor-NO/Termostat-Micromatic-MTC2-1999-Digital-16A-med-romfoeler_elby_lightbox.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel 3 knapper bak lokket der?

Slå den på, så kan du stille opp og ned, du skal ikke holde inne knappen, bare trykke opp eller ned :)

 

Altså, knappen du holder inne er en ren av/på knapp.

stemmer det .

når jeg trykker på den, så kommer "apP" eller noe i displayet og lyset blinker

så blir det blankt i displayet.

så går ikke an å stille temperaturen da.

Lenke til kommentar

Høres ut som noe galt med sensoren eller "bryteren". Jeg har akkurat samme bryter, der er det en av/på bryter, som kun er for av/på, og 2 for temperatur. Jeg har aldri holdt noe inne for å justere noe som helst...

Kan være at du er inne i en eller annen modus, for å f.eks kalibrere den eller noe sånt, men tviler litt.

 

Kontakte elektrikkeren som har satt det opp kanskje?

Lenke til kommentar

De micromatic termostatene der har et klønete design som gjør dem vanskelige å betjene hvis elektrikeren har vært litt slurvete når han monterte den. jeg tipper ramma bare sitter litt skjeft på slik at det blir vanskelig å trykket den grå bryteren til venstre under lokket helt inn. slik at den blir stående, uten å sprette ut igjen.

den skal lengre inn enn du tror, du kan evt. bruke en penn EL til å få trykket den helt inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De micromatic termostatene der har et klønete design som gjør dem vanskelige å betjene hvis elektrikeren har vært litt slurvete når han monterte den. jeg tipper ramma bare sitter litt skjeft på slik at det blir vanskelig å trykket den grå bryteren til venstre under lokket helt inn. slik at den blir stående, uten å sprette ut igjen.

den skal lengre inn enn du tror, du kan evt. bruke en penn EL til å få trykket den helt inn.

Takk, nå fikk jeg til :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...