Monsaki Skrevet 20. mars 2014 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Jeg sitter og prøver å lære meg Unity, og har laget ett lite spill der du kan rulle en ball frem og tilbake horisontalt. Kjører spillet på android, men problemet er at "null-punktet" er 90 grader feil, dvs at om jeg har spillet i portrettmodus, vil ballen ligge stille om jeg legger tlf horisontalt på venstresiden. Noen som har en forklaring, eller som har lyst til å hjelpe en stakkars nybegynner? Her er koden: #pragma strict var rotationS = 100; var jumpHeight = 8; private var isFalling = false; function Update () { //Ballrotasjon var rotationh : float = Input.acceleration.y * rotationS; rotationh *= Time.deltaTime; rigidbody.AddRelativeTorque (Vector3.left * rotationh); if (Input.GetKey(KeyCode.Space) && isFalling == false){ rigidbody.velocity.y = jumpHeight; } isFalling = true; } function OnCollisionStay(){ isFalling = false; } Endret 21. mars 2014 av Monsaki
Monsaki Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Skrevet 21. mars 2014 Dumme meg, problemet er løst, byttet ut "z" med "x", så ble alt fint :U
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå