Gå til innhold

[Løst] Unity og Javascript


Anbefalte innlegg

Jeg sitter og prøver å lære meg Unity, og har laget ett lite spill der du kan rulle en ball frem og tilbake horisontalt. Kjører spillet på android, men problemet er at "null-punktet" er 90 grader feil, dvs at om jeg har spillet i portrettmodus, vil ballen ligge stille om jeg legger tlf horisontalt på venstresiden. Noen som har en forklaring, eller som har lyst til å hjelpe en stakkars nybegynner?

 

Her er koden:

#pragma strict

var rotationS = 100;
var jumpHeight = 8;

private var isFalling = false;

function Update () {

	//Ballrotasjon
	var rotationh : float = Input.acceleration.y * rotationS;
	rotationh *= Time.deltaTime;
	rigidbody.AddRelativeTorque (Vector3.left * rotationh);
		
	if (Input.GetKey(KeyCode.Space) && isFalling == false){
		rigidbody.velocity.y = jumpHeight;
		
	}
	isFalling = true;
}

function OnCollisionStay(){
	isFalling = false;
}
Endret av Monsaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...