Gå til innhold

Er 650W nok til denne PCen?


Anbefalte innlegg

Hei, vil trykke kjøp, men ble usikker på om det er kraftig nok PSU jeg har valgt:

 

  • Fractal Design Define R4 Black Pearl
  • Intel Core i7-4770 Processor
  • Cooler Master G650M, 650W PSU
  • MSI Z87-G43, Socket-1150
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
  • Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
  • Samsung DVD Writer, SH-224DB
  • Seagate Barracuda® 1TB
  • Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM
Endret av Captain Sfinkter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

hvorfor kjøper du en 17-4770 prossessor- og ikke i7 - 4770K?

Forid jeg ikke har planer om å overklokke den. Forstod det slik at forskjellen er marginal bortsett fra at det er enklere å overklokke 4770K, Har jeg tatt feil?

 

overclocking gir jo muligheter for 30% + - mer ytelse :) derfor eg spør :)

Lenke til kommentar

Det er riktig at i7-4770 ikke kan overklokkes, men prisforskjellen opp til -K er minimal.

 

For å svare på spørsmålet ditt: 650W holder i lange baner. Ville dog holdt meg unna G serien til Cooler Master: Hvor skal du handle komponentene fra?

 

Ser at netonnet.no kommer ekstremt rimelig ut om dagen.

 

Eks på GTX 770: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/msi-geforcegtx770gamingoc/189493.7063/

 

Samme kabinett i pakkeløsning med en kvalitetsstrømforsyning:

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/oppgraderingspakker/kabinett-og-str%C3%B8mforsyning/coolermaster-vanguard700wmdefiner4/194276.7758/

Endret av fflex
Lenke til kommentar

 

 

hvorfor kjøper du en 17-4770 prossessor- og ikke i7 - 4770K?

Forid jeg ikke har planer om å overklokke den. Forstod det slik at forskjellen er marginal bortsett fra at det er enklere å overklokke 4770K, Har jeg tatt feil?

 

overclocking gir jo muligheter for 30% + - mer ytelse :) derfor eg spør :)

 

 

For den som har interessen for overklokking virker nok mitt valg som idiotisk. :p

Men back on track: Er 650W for lite?

Lenke til kommentar

 

hvorfor kjøper du en 17-4770 prossessor- og ikke i7 - 4770K?

Forid jeg ikke har planer om å overklokke den. Forstod det slik at forskjellen er marginal bortsett fra at det er enklere å overklokke 4770K, Har jeg tatt feil?

 

Det stemmer det. Men det TheGaame hintet litt til, var at det kanskje var litt overkill å kjøre på med det hovedkortet og den prosessoren. Ettersom du betaler litt ekstra for ekstra funksjonalitet, inkludert overklokking.

 

For all del, det er helt greit, og du får jo flere andre tilkoblinger, men du vil nok fortsatt ikke kunne utnytte så mange av de ekstra tilkoblingene/funksjonaliteten med bare en SSD og et skjermkort, og ingen planer om OC.

 

Ellers kan det jo nevnes at PSUen også er noe overkill til systemet, med tanke på effekt. Du kommer nok aldri i nærheten av 40-50 % belastning en gang.

Kjøp heller svakere PSU (men bedre kvalitet), og kanskje et mindre hovedkort som passer bruken din bedre?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

For den som har interessen for overklokking virker nok mitt valg som idiotisk. :p

Men back on track: Er 650W for lite?

 

650 er ikke for lite, men hadde valgt en kvalitets psu- som han ovenfor skrev:)

Tenker bare at det er kjekt å ha muligheten til å overclocke senere :) når prisen er minimal :) 150 kr mer for en K versjon

 

tenkte bare at du ikke har behov for et hovedkort som støtter overcloking om du ikke skal gjøre det :) men kan hende at du bare likte hovedkortet :)

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...