Gå til innhold

Roma eller Paris?


Anbefalte innlegg

Heisann! :-)

 

Jeg har riktignok vært mange plasser i Italia og det høres kanskje litt rart ut når jeg med mitt brukernavn, ikke har vært i Roma, men det har jeg altså ikke faktisk... Så det begynner å bli påtide føler jeg!

 

Når det er sagt, har jeg heller aldri vært i den franske hovedstaden Paris.

 

Både Paris og Roma er to byer jeg har veldig lyst til å besøke i nærmeste fremtid, men med studentøkonomien spørs det om pengene strekker til begge byer.

 

 

Så, hvilken av de to byene vil dere anbefale å ta turen til i første omgang?

 

 

Og, fortell mer enn gjerne om deres oppleveser og erfaringer rundt de to byene. De av dere som er så heldige av å ha vært i både Roma og Paris, hvilken by likte dere best, og hvorfor?

 

Hvilken by er lettest å finne frem i og mest oversiktlig?

 

 

Setter pris på alle innspill og gleder meg til å høre hva dere har å si, men vær så snill: Spar dere for at jeg kan google alt og "blabla" - da er det bedre å ikke kommentere, men heller liste seg stille ut av tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært mange ganger i begge byene og de er absolutt verdt å få med seg begge to, men det avhenger også mye om smak og behag.

 

Paris: mest å se fra de siste 200 år, spredt bysentrum hvor man reiser med metro og endel grøntområder, mange store brede gater.

Reist helst April-juni og september-oktober

 

Roma: mest å se fra romertiden frem til 1800, konsentrert sentrum hvor man kan gå rundt, mange trange gater, og åpne spasser, men lite grønt i sentrum

Reis helst mars-juni, på høsten regner det for mye. Har opplevd nydelig vær i roma i januar, men det kan man ikke regne med å få.

 

Anbefaler ingen å reise til disse 2 i juli eller august. Det er for varmt for en storby og det er dårlig med bademuligheter I disse byene som ligger langt unna kysten. I tillegg er det for stor andel turister og for mange steder legger om til "turistmeny" og dårlig service for kunder de vet aldri kommer tilbake, og det gjelder ikke bare spisesteder.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært mange ganger i begge byene og de er absolutt verdt å få med seg begge to, men det avhenger også mye om smak og behag.

 

Paris: mest å se fra de siste 200 år, spredt bysentrum hvor man reiser med metro og endel grøntområder, mange store brede gater.

Reist helst April-juni og september-oktober

 

Roma: mest å se fra romertiden frem til 1800, konsentrert sentrum hvor man kan gå rundt, mange trange gater, og åpne spasser, men lite grønt i sentrum

Reis helst mars-juni, på høsten regner det for mye. Har opplevd nydelig vær i roma i januar, men det kan man ikke regne med å få.

 

Anbefaler ingen å reise til disse 2 i juli eller august. Det er for varmt for en storby og det er dårlig med bademuligheter I disse byene som ligger langt unna kysten. I tillegg er det for stor andel turister og for mange steder legger om til "turistmeny" og dårlig service for kunder de vet aldri kommer tilbake, og det gjelder ikke bare spisesteder.

 

Hjertelig takk for et helt supert svar! :-) Stjerne i boka! ;) Hehe

 

Kjempeflott! :)

Når det er sagt, så bare kjør på med det dere orker og gidder av informasjon, erfaringer og tanker folkens - det kan aldri bli nok av det! Hehe...

 

Og igjen, tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...