Gå til innhold

Ny til vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har idag bygget min første custom vannkjølingloop

Komponentene er:

i5 4670 @4 Ghz

7970 @ 1.2 Ghz

 

loopen består av en coolgate 240 rad, med 60 mm tykkelse, og jeg har bare pull på den med 2 corsair SP vifter på 1000 rpm.

bruker en swiftech mcp655 pumpe som er koblet rett inn i en 300 ml tank.

 

rekkefølgen på loopen er:

tank-->pumpe-->CPU-->radiator-->GPU-->tank.

 

etter det jeg har sett så ligger pcen på 60c load etter en halvtime med heaven, og 30c idle ved kald boot.

jeg synes dette var litt høge temps, men er ikke sikker på om det er fordi jeg har det i ett mini-itx setup i en bitfenix prodigy, eller fordi jeg har feil rekkefølge på loopen eller om jeg burde lagt til noen inntaksvifte i fronten av kabinettet (har for øyeblikket bare de to viftene på raden i hele systemet).

 

Tips og triks om hva jeg kan gjøre bedre mottas med glede, og svarer gjerne på spørsmål hvis det er noe jeg har glemt å ta med i beskrivelsen min :)

 

-Sindre

Endret av sindre2104
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å bytte til push da :) la til en vifte bak i kabinettet for å blåse kald luft inn på radiatoren :)

mente 240 ja, fikset det nå :)

kjører 1.2 volt på skjermkortet, cpuen er ikke K-versjonen så den er passe låst :)

Uten at jeg skal si hvor mange watt en 240 radiator klarer å kvitte seg med så ville jeg ha enten senket volten på GPU eller lagt til en radiator til.

7970 har vel en TDP på 250W og med klokkingen din så er du kansje oppe i 300-350W + ca 90W fra CPU så da er du nok over det en 240 klarer å ta unna.

Lenke til kommentar

 

Skal prøve å bytte til push da :) la til en vifte bak i kabinettet for å blåse kald luft inn på radiatoren :)

mente 240 ja, fikset det nå :)

kjører 1.2 volt på skjermkortet, cpuen er ikke K-versjonen så den er passe låst :)

Uten at jeg skal si hvor mange watt en 240 radiator klarer å kvitte seg med så ville jeg ha enten senket volten på GPU eller lagt til en radiator til.

7970 har vel en TDP på 250W og med klokkingen din så er du kansje oppe i 300-350W + ca 90W fra CPU så da er du nok over det en 240 klarer å ta unna.

 

Er en Superthick radiator (60mm), men ikke så høy fin density, så vet ikke om den er veldig mye bedre enn en normal en (30mm)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...