Gå til innhold

3 skjermsløsning med høy båndbredde for film


DrErling

Anbefalte innlegg

Skal lage en maskin som spiller 3 filmer samtidig på hver sin skjerm. Vil matrox parhelia ha båndbredde nok til å kjøre 3 fullkvalitets filmer i 1024*768, eller blir det for lite?

 

Har windows XP støtte for f.eks bruk av 3 PCI-skjermkort som spiller av en film hver? PCI skjermkort er jo ikke så veldig dyre.

 

DrErling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
øh.... når du fyrer opp en film, byttes oppløsningen til det filmen er rippet / komprimert i

 

Dette stemmer når man bruker overlay(til skjerm x), men det er vel mulig å ha 3 desktops, med tre spillere oppe samtidig? Har ikke testet det ut selv, men mener at iallefall nView og Hydravision har desktop-managers med støtte for mer enn en desktop.. Dette er spekulasjon, men jeg tror det stemmer.. :wink:

Lenke til kommentar

Har ikke så bred erfaring med Matrox kort, men når jeg kjørte 2 skjermer (et gf3 kort og et 3dfx banshee kort) har jeg for meg at jeg ikke kunne strekke filmen over 2 skjermer, dog jeg er noe usikker på dette. Er en stund siden.

 

Som sagt så er jeg ikke 100% inne på dette, men jeg har for meg at CPU'n har like mye å si som skjermkortet i denne sammenhengen, spes hvis du skal kjøre 3 forskjellige filmer!

 

Hva om filmen blir rendret sammen til èn bredformat videofil. Vil man da kunne spille filmen av i fullkvalitet med desktopen strukket ut over tre skjermer?

 

Er litt usikker på hva du mener her, men hvis du tenker å klippe sammen 3 filmer til èn, er jeg ganske sikker på at dette ikke går.

 

Hvordan nview og hydravision gjør dette i praksis (om de strekker desktopen, eller kjører 3 individuelle) har jeg ikke peiling på.

 

En ting jeg slet veldig med var å kjøre SVCD på secondary skjerm....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...