Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å sende e-post med Firstmile ADSL oppkobling.


Anbefalte innlegg

Her om dagen hendte det noe jeg har sett fram til. Jeg fikk nemlig ADSL fra Firstmile. Flott tenkte jeg og koblet opp alt som det skulle være. Dette virker jo bare helt supert var mitt første inntrykk. Men så skulle jeg sende e-post. Det var da problemene begynte å dukke opp. Maskinen min vil ikke sende e-posten, og hver gang jeg forsøker å sende noe får jeg en tilbakemelding fra "systemansvarlig" i innboksen. Meldingen forteller Følgende:

 

Meldingen kom ikke frem til noen av eller alle mottakerne.

 

Emne: SV: *********

Sendt: 10.10.2003 10:32

 

Følgende mottaker(e) ble ikke nådd:

 

'GAS' den 10.10.2003 10:32

550 5.7.1 <[email protected]>... Relaying denied

 

Ser man under alternativer for meldingen så finnes det ingen informasjon der, noe jeg tolker som at meldingen blir avvist et eller annet sted i min maskin og ikke ute på serveren . . .

 

Vel, jeg har også flere mailkontoer, og det merkelige er at hvis jeg tester kontoinstillinger så virker alt og jeg får ingen feilmeldinger. Dessuten går det å sende mail fra den ene kontoen på mitt domene til en annen mailkonto under mitt domene. Men til andre domener, for eksempel til start.no eller hvilket som helst annet enn mitt eget domene blir meldingen avvist av denne såkalte "systemanvarlige", som vi alle vet ikke finnes annet sted enn i Microsoft sin verden.

 

Jeg har ingen problemer med mottak av mail eller bruk av internett.

 

Er det noen som har opplevd lignende problemer, og hva kan i så fall løsningen på problemet være?

 

For ordens skyld, jeg har Windows XP og office XP. Mailprogram er Outlook.

 

Takker for svar. :smile:

 

Gry

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, har du husket å sjekke at smtp-serveren [for utgående mail] på alle kontoene er satt til "smtp.firstmile.no"?

 

De fleste som tilbyr epost [for eksempel start.no] er ikke særlig glad i at man sitter utenfor deres eget nettverk og sender mail, da dette ofte misbrukes av spammere.

Lenke til kommentar

"Relaying not allowed" er en melding du får når SMTP-serveren detekterer at du ikke stammer fra samme nett som den, man kan f.eks. ikke sende utgående mail gjennom Telenors SMTP-server hvis man er tilkoblet NextGenTel sitt nett osv.

 

Du må nok forandre utgående mailserver til Firstmile sin ja, og som andre nevner her så er nok en "best guess" at de bruker smtp.firstmile.no. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...