Gå til innhold

Vifter til Socket A


Playmofetish

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode vifter å anbefale meg til min athlon xp 2800?

Jeg kjøpte med denne viften uten å se noe særlig på hvor mye den bråkte. DEN BRÅKTE! nå kan jeg ikke se på tv uten å måtte skru av datan. Vil en vifte av denne typen gjøre samme nytte, og kunne kjøle ned prosessoren like bra. Det står jo at den går til xp3200.

Med den vifta jeg bruker nå, er den høyeste cpu-temperaturen jeg har sett 46C. Det er vel ikke særlig høyt??

Jeg blir glad for alle anbefalinger!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du!:)

den vifta du kjøpte, er da justerbar, fra ca 21dba til noen og førti!

det skal medfølge en justeringsskrue!;)

den vifta du så på EKL, gir fra seg 32.5 ba, og er midt på treet i bråk!

ville gått for en slk900 ribbe, med en 23dba papstvifte. dette finnes på mircoplex!

den kjøler veldig bra!

håper dette hjalp litt;)

Lenke til kommentar

Jeg kjører samme CPU med nesten samme vifte (Volcano 11+)

Har du satt på thermal sensor? Det kan være smart, slik at den justerer seg automatisk etter CPU-temp. Du kan jo også stille inn automatisk justering i BIOS (de fleste HK ihvertfall).

Min vifte bråker ikke mye.

Sjekk også at du har satt på vifta rett vei, det hadde ikke jeg og DA bråkte den mye pga den ikke fikk kjølt ned CPU tilstrekkelig. Nå er vifta snudd, og stillheten har senket seg!

Lenke til kommentar

denne viften skal hvis den er riktig innstilt ikke bråke mye til vanlig arbeid.

KJører du kraftige opperasjoner så vifta presses opp i turtall vil den nok støye litt, men jeg tror ikke du vil tjene så mye på å bytte.

 

Sjekk innstillingene dine på viften og som en sa ovenfor her. Sjekk om plasseringen er riktig.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode vifter å anbefale meg til min athlon xp 2800?

Jeg kjøpte med denne viften uten å se noe særlig på hvor mye den bråkte. DEN BRÅKTE! nå kan jeg ikke se på tv uten å måtte skru av datan. Vil en vifte av denne typen gjøre samme nytte, og kunne kjøle ned prosessoren like bra. Det står jo at den går til xp3200.

Med den vifta jeg bruker nå, er den høyeste cpu-temperaturen jeg har sett 46C. Det er vel ikke særlig høyt??

Jeg blir glad for alle anbefalinger!!!

 

-Vær gla du ikke har coolermaster aero 7 :lol: siden du bryr deg om støy!

-Ikke ta feil, den er en SNABLA god vifte! :woot:

Lenke til kommentar

Takk for mange gode anbefalinger, men jeg beholder nok min nåværende vifte.

Satte på manuell regulerbar funksjon (med Pot-meter), så nå bråker den betydelig mindre. Kjører jeg den ned i 1500-2000 rpm kommer cpu opp i 50C, og på 3000 rpm, ligger den rundt 45C. Lyden er da ikke plagsom, og dette er vel ikke spesielt varmt? xp2800 skal jo tåle 80C...

 

Når vi først er i gang, kabinettvifter da??? Noen som er merkbart bedre enn andre der?? Kjøpte en stykk EKL standard 8 cm. Kan vel trygt sette inn et par til uten at det bråker..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...