Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

yamaha r6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører rundt på en NX250 til daglig (foruten en fullvoksen sak med nok av krefter). 130KG, 26HK. Funker helt greit det, men så bor jeg på vestlandet, hvor det ikke finnes en vei som har høyere grense enn 80... Opptil 100 er den kvikkere enn en middels bil, så forbikjøringen, iallfall i hastigheter under 80, går nokså udramatisk. Men klart, det må jobbes med gir og gass for å hente ut alle kreftene, så det er selvsagt mer "stress" å kjøre en sak med lite HK enn det er med en som har rikelig. F.eks på min hvor jeg sitter nokså oppreist, opplever jeg at hastigheten senkes betydelig om det kommer et kraftig vindkast (som det har vært litt av nå i vinter). Samme med bakker, der må det gires. Ingen problem å få opp igjen hastigheten, men jeg må altså jobbe litt mer enn det en trenger på en som har mer kraftreserver.
Vil tro du vil oppleve en R6 som litt kvikkere enn den NX-en. 8 hester mer, men jeg vil anta at pga volum så vil det være mer å gå på likevel, samtidig som en R6 veier en god del mer: 0,19HK/KG på R6, 0,20 på NX-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...