Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstrem lagg - Online gaming konsoll


Anbefalte innlegg

Jeg spiller en del online på konsoll, sammen med kompiser og vi snakker samtidig på skype. Problemet er at jeg får perioder med ekstrem lagg og "skipping", og jeg blir disconnecta i en liten stund fra skype-samtalen. Jeg detter aldri helt ut av nettet, verken på PCn eller konsollen, men alt lagger.

 

Har et ganske brukbart internett (nettopp oppgradert):

3355116851.png

 

Fant ut at jeg hadde dårlig signalstyrke, men kjøpte en utvider så har 100% signalstyrke hele tiden. Likevel fortsetter laggen å komme, og det er ikke bare litt lagg, men så mye at jeg ikke får gjort noen ting. Ingen andre jeg spiller med har samme problemet så må være nettet mitt.

(Spiller forresten trådløst, men skal likevel ikke være sånn som det her)

 

Hva er det mest sannsynlig at dette skyldes?

 

Modemet:

Cisco_Linksys_DPC3008.jpg

Routern:

AL89300_v3_BIT_500x500.jpg

 

Har prøvd å endre innstillinger på router-login, og customize innstilingene på konsollen, men ingenting funker...

 

Er det router/modem som har skylden? Takker for alle svar :)

Endret av PM93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville prøvd å strekke kabel fra modemet til konsollen din for å se om det hjelper.

Er dere flere som bruker nettet så påvirker det også pingen.

Problemet er at det er en etasje mellom modem og konsollen. Tenkte du som en permanent løsning, eller kun for å teste om det er noen forskjell?

 

Ingen forskjell om det er flere hjemme på nettet eller om jeg er helt alene. Skjer nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare teste i første omgang for å se om det blir bedre. Er ganske mange ting som kan forstyrre trådløse signaler. Man merker ikke så mye til det visst man bare ser Youtube eller er på FB, men det merkes veldig godt når man spiller online.

Kan teste så vidt med kabel. Men er ett eller annet som ikke stemmer. Bor to forskjellige steder, og på sted2 så har jeg 1/3 av hastigheten, fortsatt trådløst, og har aldri problemer med lagg.

Endret av PM93
Lenke til kommentar

 

Du kan jo bare teste i første omgang for å se om det blir bedre. Er ganske mange ting som kan forstyrre trådløse signaler. Man merker ikke så mye til det visst man bare ser Youtube eller er på FB, men det merkes veldig godt når man spiller online.

Kan teste så vidt med kabel. Men er ett eller annet som ikke stemmer. Bor to forskjellige steder, og på sted2 så har jeg 1/3 av hastigheten, fortsatt trådløst, og har aldri problemer med lagg.

 

Hastighet har ikke så mye å si når det gjelder spilling. Du kan fint spille med 1/1 Mbit linje så lenge du har god ping.

Lenke til kommentar

 

 

Du kan jo bare teste i første omgang for å se om det blir bedre. Er ganske mange ting som kan forstyrre trådløse signaler. Man merker ikke så mye til det visst man bare ser Youtube eller er på FB, men det merkes veldig godt når man spiller online.

Kan teste så vidt med kabel. Men er ett eller annet som ikke stemmer. Bor to forskjellige steder, og på sted2 så har jeg 1/3 av hastigheten, fortsatt trådløst, og har aldri problemer med lagg.

 

Hastighet har ikke så mye å si når det gjelder spilling. Du kan fint spille med 1/1 Mbit linje så lenge du har god ping.

 

Pingen er til vanlig rundt 10. Men når de "anfallene" kommer så bumpes pingen opp til nærmere 100, eller så står alt helt stille så jeg ikke får tatt en speedtest i det heletatt.

Lenke til kommentar

Når problemet bare er på trådløst, så kan det skyldes forstyrrelser fra nabonettverk. Dette kan sjekkes med f.eks. inSSIDer og eventuelt endre til en annen bedre kanal. Men når du oppgir at du har en Jensen ruter, er det veldig fristende å forslå å investere i noe bedre (f.eks. Asus).

Lenke til kommentar

Når problemet bare er på trådløst, så kan det skyldes forstyrrelser fra nabonettverk. Dette kan sjekkes med f.eks. inSSIDer og eventuelt endre til en annen bedre kanal. Men når du oppgir at du har en Jensen ruter, er det veldig fristende å forslå å investere i noe bedre (f.eks. Asus).

Okei, takk for svar. Ja, har faktisk til tider sterkere signaler til nabon enn mitt eget nett.

 

Det som er veldig rart er at dette kun gjelder hvis jeg spiller online på PS3 / PS4. Om jeg kun er på PCn så fungerer alt som det skal. Uansett om jeg spiller på PCn, laster ned etc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...