Gå til innhold

Ekstern antenne til D-link mobilt bredbåndsruter fra Telenor


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Trenger en utendørsantenne til telenor mobiltbredbåndruter D-Link DWR-923.

 

Finnes det noen bra antenner til denne?

 

Dette er sakset fra d-link siden:

 

- 2 SMA antennekontakter for ekstern antenne.

 

Finnes det noen super antenner på ebay eller noe som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode antenner koster fort litt penger...

Var med å bruke samme ruter med denne antenna flere steder. Den har ikke mye forsterking, men når vi fikk antenna ut og opp så ble det merkbart bedre de fleste stedene. Er det veldig dårlig signal så trenger du en retningsstyrt antenne, og da blir det større/lengre og dyrere.

Det er nok billigere på ebay, men dette blir såpass store ting at det nok blir en del frakt i tillegg til evnt. moms og da blir det kanskje ikke så mye å spare. Fordelen med å kjøpe i norsk nettbutikk er at du kan teste om det funker og returnere på angrefrist hvis det ikke blir bra nok.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Som sagt så er det telenor, men når jeg går inn på telenor dekningskart så ser jeg ikke hvilke sender som jeg skal ta inn fra. Blir vel ikke så lett å stille inn en retningsbestemt antenne da?

 

Tror jeg vil gå for en retningsbestemt antenne med en gang.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Har flyttet rundt litt på modemet og da får jeg både lavere og høyere hatigheter, så her er det vel hastigheter å hente ved en orgentlig antenne.

 

Fant https://www.komplett.no/poynting-xpol2-8-dbi-antennepakke/791994 på komplett.no nå. Er det noen som har erfaringer med denne/dette merket?

 

Eneste skikkelige negative med dette modemet er den helt ræva WIFI dekninga. Måtte inn med en repeater for å heletatt å ha 10m dekning innendørs..

Lenke til kommentar

Vi får se da. Regner med at det er litt overdrevende tall siden det ligger på ebay for en hundrelapp ;)

 

Sjekka inne på modemet nå, og ligger på -96db. Er det bra eller dårlige signaler? :p

 

edit:

 

Hvilke antenner følger med modemet? rettingsbestemt eller slik anna?

 

Lurer på hvordan de antenne skal stå, oppover siden eller nedover?

Endret av Lukilock
Lenke til kommentar

Du kan lese om antenner og signalstyrke her: http://smartprat.no/nyttig-informasjon-om-valg-av-antennelosninger-til-mobilt-bredband/

 

Antenner for mobilt bredbånd bruker vertikal polarisasjon.

Men det er vel nesten umulig å se hvordan de der er koblet inni, så da får du bare prøve å se på signalet. Jeg ser forøvrig det står "omni" på antennen, som skal bety at den er rundstrålende. I såfall vil forsterkningen bli lavere enn jeg stipulerte tidligere.

 

Det ser ut som antennen skal brukes med kablene hengende rett ned (eller rett opp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...