Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bios og Win7 finner ikke ssd


Anbefalte innlegg

I går fikk jeg noen nye deler til pc'en som strømforsyning, nytt skjermkort og ssd(samsung evo 840 250gb)

 

Etter jeg monterte, gikk jeg inn i bios og satte cdrom til første prioritet ved boot. Da sjekka jeg at bios hadde oppdaga ssd, og det hadde den.

 

Jeg restarta med win7 cda i, og begynte instalasjonen, det gikk UTROLIG tregt, så jeg restarta og gikk inn i bios igjen, disablet floppy drive a(?) husker ikke nøyaktig hva det het.

 

Byttet også rundt på IDE til ACHI funket ikke det heller, så etter litt fram og tilbake med prøving, så begynte det å trøble seg til, verken bios eller win7 finner ssd'en.

Under den ene oppstarten så fikk jeg skimtet at det stod error bak navnet til ssd. Fikk ikke sett nøye pga det gikk så fort.

 

Har også prøvd shift+f10 metoden i windows oppstart, uten hell.

Byttet port fra sata3_0 til sata3_1, heller ingen forskjell.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen hk har clear-knapp bak, om du fjerner batt så se om det er en jumper vedsidenav som står på 2 av 3 pins.

Isåfall skal du flytte den ett hakk , så tilbake.

Ingen jumper så bare sett skrutrekkeren mellom + og - i bateriplassen etter å ha fjernet batt.

Lenke til kommentar

Byttet også rundt på IDE til ACHI så må du installere Windows på nytt på non hk har selv hatt det med AMD. Og kunn ha ssd i andre hardisker tar du bort til install av Windows er ferdig!!
Prøv og sett ssd 0 og installer Windows på nytt

Endret av Jofrode
Lenke til kommentar

 

prøvde det du fåreslo, men funket ikke. Fikk sett feilkoden som ssd'en får, det er "SMART ERROR". Noen ide på hva det er?

Prøvde du det jeg sa?

 

 

Ssd er det eneste jeg har i, ja jeg har prøvd med både ide og achi.

Lenke til kommentar

Så ikke mye lovende ut nei dessverre. men du kan prøve og diable smart technologi i biosen å se om du får instalert Windows kansje det kan løse feilen.

 

 

Så ikke mye lovende ut nei dessverre. men du kan prøve og diable smart technologi i biosen å se om du får instalert Windows kansje det kan løse feilen.

Kan være det har noe med ahci driver ikke er installert så kommer den feilen ,men vet ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...