Gå til innhold

2ores treningslogg


2ore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følte egentlig at det kom til å bli en katastrofal økt da jeg gikk inn på treningssenteret, men den viste seg å være ganske ålreit.


Tror jeg må skaffe meg noe kalk. Det begynner å bli veldig vanskelig å ha et godt grep rundt stanga i markløft, selv med alternert grep.



DAG A:


  • 3×5 Knebøy - 100kg
  • 3×5 Benkpress - 62,5kg
  • 1×5 Markløft - 125kg - Økning på 2,5kg
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Joda! Holder fortsatt koken. Hadde en pause på litt over en uke da jeg var på ferie da. Knebøyen sank med 10% når jeg begynte igjen. Satser på å ha den opp til 100kg igjen innen uka.

 

Deretter tenker jeg på å bytte program til Texas Method. Virker sånn passe på tide å teste ut det nå.

Lenke til kommentar

Joda! Holder fortsatt koken. Hadde en pause på litt over en uke da jeg var på ferie da. Knebøyen sank med 10% når jeg begynte igjen. Satser på å ha den opp til 100kg igjen innen uka.

 

Deretter tenker jeg på å bytte program til Texas Method. Virker sånn passe på tide å teste ut det nå.

aha virker som vi tenker likt da ^^ har og lest om texas method men er enda en stund til. Fikk ikke trent på over en uke pga flytting så mark og bøy datt drastisk : / men skal jobbe meg opp igjen. ligger på 55 på bøy og 120 på mark atm.

Lenke til kommentar
  • 3×5 Knebøy - 97,5kg - Jobber meg fortsatt opp tilbake til 100kg.
  • 3×5 Skulderpress - 45kg.
  • 3×5 Pendlayroing - 62,5kg.
  • 3x Dips til jeg ikke klarer mer
  • 3x15 Cable face pulls. Har slått skuldrene ut av ledd en god del ganger før, så tenkte jeg kan slenge på noen lette rotator cuff-øvelser på slutten av økter.

I tillegg lekte jeg meg med en skumrulle på slutten av økten. Prøvde meg på noen få øvelser. Fikk strekt litt ut samtidig som jeg småskammet meg over hvor dumt det ser ut.

 

Lenke til kommentar
Skal begynne å skive ned alle assistanseøvelsene jeg gjør fra nå av.
  • DAG A:

    • 3×5 Knebøy - 100kg - Tilbake til 100kg igjen.
    • 3×5 Benkpress - 62,5kg - Det irriterer fortsatt at denne staller. Holder på med pullups, front dips, triceps, trapzius og rotator cuff-øvelser for at den skal øke, men NEIDA.
    • 1×5 Markløft - 127,5kg
    • 3x Pull-ups til jeg ikke klarer mer.
    • 3x12 Inside shoulder twists with cable. (Aner ikke det norske navnet).
    • 3x10 - Skråbenk med håndmanualer på 18kg.

Dagens motivasjon:

bhvDq10.jpg

 

 

Endret av 2ore
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ferie - IGJEN. Blir lite regelmessig trening om dagen.

 

  • 3×5 Knebøy - 100kg
  • 3×5 Skulderpress - 45kg - Tror det er på tide å øke! Digg.
  • 3×5 Pendlayroing - 65kg - Økning på 2,5kg
  • 3x Pullups til jeg ikke klarer mer
  • 3x10 Cable face pulls.
  • 3x12 Shrugs
  • Litt magearbeid. Planker, crunches osv. Ikke mye. Må lære meg en kort, intensiv og bra magerutine jeg kan kjøre på slutten!
  • Tøy og bøy.
Lenke til kommentar


  • 3×5 Knebøy - 100kg
  • 3×5 Skulderpress - 47,5kg - Økning på 2,5kg. Gikk faktisk ganske greit og klarte alle setene
  • 3×5 Pendlayroing - 65kg
  • 3x6 Pullups - Skal prøve meg på 3x7 neste gang og satse på at det går
  • 3x10 Cable face pulls.
  • 3x10 - Skråbenk med stang
  • Tøy og bøy.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

  • DAG A:

    • 3×5 Knebøy - 102,5kg - Økning på 2,5kg. Klarte ikke siste rep i sett 3.

  • 3×5 Benkpress - 62,5kg - Tok et set 65kg. Fant ut at det ikke kom til å gå og tok resten 62,5kg.

1×5 Markløft - 127,5kg - At jeg ikke økte! Hadde 2 reps til i meg følte jeg.

Dips

Curls

Mage

Lenke til kommentar

  • 2×5 Knebøy - 90kg - Tok det rolig. Tenkte å trene litt på øvelser fra Texas method.

3×5 Skulderpress - 47,5kg

3×5 Pendlayroing - 65kg

3x6 Pullups

3x5 Front squats - Første gangen jeg prøver det. Satser på at teknikk blir bedre

3x10 - Skråbenk med stang

3x5 - Back extensions +10kg

I morgen tenker jeg på å prøve Power Cleans og Bentover BB Row. Spesielt Power Cleans tror jeg blir vanskelig! Aldri prøvd det før. Får lese meg opp og se noen youtubeklipp.

 

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn gledet jeg meg så mye til denne økta at jeg faktisk drømte om å ta 130kg i markløft.
Denne økta har stort sett gått ut på å tilpasse meg Texas Method! Så jeg har prøvd å øve inn power cleans, en øvelse jeg aldri har gjort før.

DAG A:

  • 1×5 Knebøy - 105kg - Økning på 2,5kg, men kun et sett!
  • 3×5 Benkpress - 62,5kg
  • 1×5 Markløft - 130kg - Økning på 2,5kg
  • 3x10 Dips - Prøver å komme meg opp til 3x12!
  • 5x3 Power Cleans - 50kg - Prøvde meg sakte frem og startet med 20kg. Deretter økte jeg med 5kg hvert sett helt til jeg fant en vekt som virker sånn passe. Øvelsen var ikke så vanskelig som jeg trodde! Skal nok klare å få teken på den etterhvert.
  • Mage. Hentet en kort rutine på nettet som skal spare meg fra å ta en milliard situps. 2x Planke til jeg ikke klarer mer (1,5min og 1min denne gangen), 3x15 Hanging leg raises, 3x12 weighted cable crunches.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har offisielt gått over til Texas Method nå. Kjører etter template 1. Første økt i dag!



Mandag:


Hovedøvelser:


  • 5×5 Knebøy - 90kg - Gikk nesten alt for greit. Blir 92,5kg neste gang.
  • 5×5 Skulderpress - 42,5kg - Gikk så vidt! Hadde ikke klart en rep til.
  • 5×3 Power Clean - 50kg - Gikk bra. Kjører på med 52,5kg neste gang.

Isolasjonsøvelser:


  • 2xF Planke
  • 3x15 Hanging leg raises
  • 3x15 weighted cable crunches.
  • 2x7, 1x6 Hangups
  • 3x5 Shrugs - 27kg. Kjører tyngre neste gang.
  • 3x12 Inside shoulder twists with cable. (på hver arm)
Lenke til kommentar

Er vel på tide å poste et nytt fremgangsbilde forresten. Det ser fortsatt ikke så sykt imponerende ut, men regner med at kroppen kommer til å bli litt mer deffa nå som jeg har begynt på Texas Method som har en del volum og isolasjonsøvelser.

 

La bildet i spoiler, så de som ikke er interessert i å se gutter posere i speilet kun iført bokseren skal slippe å få se det.

 

 

SdqVzMM.jpg

 

Endret av 2ore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

100.000 takk! Meget hyggelige ord å lese, In Ter Face. Uvisst på om jeg gidder å gå opp mer. Sikkert bra for fremgangen, men jeg har jo ikke lyst til å være feit heller.

 

Mandag:

Endelig i gang igjen etter mer enn en uke uten trening grunnet fadderuke, jobbing og sånt. Nå satser jeg på at alt skal gå fra der jeg var sist.

Hovedøvelser:

  • 5×5 Knebøy - :( - Rookie mistake. Tok ikke knebøy først pga. racket var fult. Skadet meg før jeg fikk gjort knebøy!
  • 5×5 Benkpress - 52,5kg - Her øker jeg nok til 55kg neste gang.

  • 3×8 Bentover BB Row - 50kg - Det gikk bra helt til siste rep i siste sett. Plutselig hørte jeg et knekk i nakken min. Det gjorde vondt. Har aldri gjort øvelsen før og har heller ikke lest hvordan den skal gjøres. Greia var at jeg så opp på meg selv i speilet, noe man ikke skal gjøre mtp. belastning i nakken. Satser på at jeg er i form igjen neste økt. Har fortsatt litt vondt i nakken.

Isolasjonsøvelser:

  • 2xF Planke
  • 3x15 Hanging leg raises
  • 3x15 weighted cable crunches.
  • 2x12, 1x8 Front drips
  • 3x8 Shrugs - 14kg curlz
  • 3x12 Inside shoulder twists with cable. (på hver arm)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...