Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble denne suben til anlegget?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til spilleren din, men regner med at den har minst en pre-out.

Dette kobles veldig enkelt :)

Du trenger et standard kabelsett, tykkelse er jeg usikker på, da jeg ikke veit hvor mye strøm subben trenger.

Kabelsett inneholder vanligvis strømkabel (1 lang for + og en kortere for -), sikring + sikringsholder, remote kabel og RCA/Phono kabel.

 

Kobler RCA/Phono kabel mellom spiller og sub (rød/hvit inngang på subben, og på utgangen merket sub, om du har flere på spilleren.. enkelte små modeller har kun 1 utgang, og da kan man oftest velge om denne skal være sub eller bakhøytallere.. anbefaller da å sette den opp som sub).

 

Remote kabel kobles mellom spiller og sub (skal kobles på blå/hvit kabel bakpå spiller, som regel merket med remote eller power antenna, og inn på "remote" på suben.. denne er for at sub skal slå seg av/på sammen med spilleren).

 

Så finner du et egnet punkt for jording i nærheten av subb, bør også slipe vekk lakken der hvor kabel terminalen vil sitte, samt kobler andre enden inn på GND på subben.

 

Siste kabel er da strømkabelen, denne kobles på positiv terminalen (+) på batteriet, sikringsholder monteres nært batteri, helst så nære som mulig, og andre enden kobles inn på 12V på suben :)

 

Mulig det gikk litt fort i svingene her, men håper alikevel det er til hjelp :)

Finnes også garantert guider for dette på youtube ;)

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til spilleren din, men regner med at den har minst en pre-out.

Dette kobles veldig enkelt :)

Du trenger et standard kabelsett, tykkelse er jeg usikker på, da jeg ikke veit hvor mye strøm subben trenger.

Kabelsett inneholder vanligvis strømkabel (1 lang for + og en kortere for -), sikring + sikringsholder, remote kabel og RCA/Phono kabel.

 

Kobler RCA/Phono kabel mellom spiller og sub (rød/hvit inngang på subben, og på utgangen merket sub, om du har flere på spilleren.. enkelte små modeller har kun 1 utgang, og da kan man oftest velge om denne skal være sub eller bakhøytallere.. anbefaller da å sette den opp som sub).

 

Remote kabel kobles mellom spiller og sub (skal kobles på blå/hvit kabel bakpå spiller, som regel merket med remote eller power antenna, og inn på "remote" på suben.. denne er for at sub skal slå seg av/på sammen med spilleren).

 

Så finner du et egnet punkt for jording i nærheten av subb, bør også slipe vekk lakken der hvor kabel terminalen vil sitte, samt kobler andre enden inn på GND på subben.

 

Siste kabel er da strømkabelen, denne kobles på positiv terminalen (+) på batteriet, sikringsholder monteres nært batteri, helst så nære som mulig, og andre enden kobles inn på 12V på suben :)

 

Mulig det gikk litt fort i svingene her, men håper alikevel det er til hjelp :)

Finnes også garantert guider for dette på youtube ;)

Skal sjekke i morgen, takk for svar, svarer deg da ;)

 

 

Hvis jeg ikke ser helt feil er sikringen på 15A. Ikke rare strømmen.

er jo 12 v det står?

Lenke til kommentar

Mener nok sikringen på forsterkeren ;) Og den er 15 Amp ser jeg (kan jo hende noen har byttet den ut med en som er mindre), noe som tilsier at forsterkeren kan trekke maks 180W ved 12V, men ser også på strømterminalene at den ikke trekker så mye strøm.

 

Så du trenger ikke store kabelsettet, om du da ikke har planer om å få inn noe kraftigere senere da ;)

Selv har jeg 21 kvadrats kabel (4 gauge) med 250 Amp sikring, og på denne er det 2 forsterkere, ei monoblokk på 1500W og en 4 kanals forsterker (4x 120W eller noe sånt) har dog en kondensator baki, for å glatte ut strømmen litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...