Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen skrudde seg av.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg satt å spillte i går på min MSI gaming laptop, og helt uventet så bare skrudde deg seg av. Alt ble svart i løpet av et sekund. Nå klarer jeg ikke å skru den på igjen, men eller uten lader. Lurer på hva dette kan skyldes. Har 2 mulige teroier.

1. Dagen før når jeg startet så jeg at batteri-indikatoren viste et lite rødt kryss, men jeg sjekket aldri ut hva det betydde.

 

2. Coveret til harddisken min falt av da jeg kom fram, men jeg klarte å spille et par timer etter det, før pcen slo seg av.

 

VELDIG takknemlig for hjelp, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med coveret til harddisken din? Batteriet skal et ikke være noe problem med. Du kan eventuelt ta ut batteriet og sette i kun lader, men hvis maskinen ikke starter da så er det ikke noe med strømmen eller batteriet. Også litt rart hvis det skulle være harddisken vil jeg si. Hvis harddisken ryker så skal ikke maskinen slå seg av, men skjermen kan bli svart f eks og viftene fortsette å gå. Hvis batteriet svikter så skal heller ikke maskinen slå seg av på sekunder, men det tar gjerne litt tid fra de skjermen blir svart til maskinen slår seg av.

 

Hvor gammel er maskinen? Har du fortsatt garanti på den så kan du levere den inn å få noen til å se på det. For meg så høres det ikke ut som disk eller lignende, men kan f eks være CPU eller HK som har tatt kvelden på noen måte. Var maskinen varm mens du spilte? :)

Lenke til kommentar

Maskinen var ganske varm, i det jeg hadde 2 spill oppe på en gang+hadde spilt en god stund. Har hatt maskinen i litt mer en 2 år, coveret er liksom den plastdelen som dekker selve harddisken, altså den lille biten som du trykker på for å skifte disk osv. Har prøvd med lader, det funka ikke, men når jeg setter inn laderen så kommer varsellys som indikerer lydløs, bluetooth etc på. Ikke no tegn til vifte derimot.
takk for svar :)

Lenke til kommentar

Er veldig sikker på at dette ikke funker. Men verdt et forsøk. Jeg er forsovet enig med de over her.

Men prøv dette:

Ta ut laderen og batteriet.

Hold på knappen inne i 10 Sekunder. Gjerne trykk litt på påknappen etter dette også.

Sett i batteriet og laderen.

Prøv å slå på maskinen.

 

Vet at dette har fungert på enkelte HP maskiner. Så hvorfor ikke teste? (:

Lenke til kommentar

Hei igjen, og takk for tilbakemelding. Satt inn laderen igjen i dag, og nå kom det ingen varsellys, det vil si ingen tegn til liv lenger.. Prøvde trikset til Natural3, det funket heller ikke. BmOnline, Vet du hvordan jeg kan gjøre rent i kjølekanalene osv? Og vet noen sånn generelt om MSI pleier å ha 3 års garanti på maskinene sine?

PS: Laderen lyser som normalt når jeg setter den i.

Lenke til kommentar

Er veldig sikker på at dette ikke funker. Men verdt et forsøk. Jeg er forsovet enig med de over her.

Men prøv dette:

Ta ut laderen og batteriet.

Hold på knappen inne i 10 Sekunder. Gjerne trykk litt på påknappen etter dette også.

Sett i batteriet og laderen.

Prøv å slå på maskinen.

 

Vet at dette har fungert på enkelte HP maskiner. Så hvorfor ikke teste? (:

Fungerer på HP maskiner hvis maskinen starter, men ikke laster inn windows :) Men uansett så kan det være verdt ett forsøk.

Lenke til kommentar

Tenker nok at det er noe på HK som har gått eller CPU, men dette er sjeldent uansett. Uansett aldri lurt å spille på en laptop, og særlig ikke når temperaturene er høye.

 

Har faktisk lest andre steder at CPU har blitt overopphetet på MSI maskiner. God mulig dette.

Lenke til kommentar

 

Tenker nok at det er noe på HK som har gått eller CPU, men dette er sjeldent uansett. Uansett aldri lurt å spille på en laptop, og særlig ikke når temperaturene er høye.

 

Har faktisk lest andre steder at CPU har blitt overopphetet på MSI maskiner. God mulig dette.

 

Betyr dette ødelagt?

Lenke til kommentar

Ser ut som støv i vifta. Skru opp de fire sorte skruene og bruk svak trykkluft (helst boks, kompressor går hvis du er forsiktig) til blåse bort. Hold vifta i ro så den ikke spinner, det kan ødelegge lagerene i vifta og evenuelt elektronikken i den. Har også hørt at det kan ødelegge hovedkortet hvos den er koblet i og spinner, men det har jeg lite tro på. Mener det er vern mot dette både i vifta og på hovedkortet (i alle fall på stasjonære maskiner, litt mer usikker på bærbare). Lirk pluggen forsiktig ut hvis du vil være sikker.

 

Du kan prøve å starte maskina uten deksel for å se om vifta spinner (pass på så du ikke stopper vifta i fart, bladene kan brytes av)

 

Edit: Var i en annen verden, glemte at du var han som ikke fikk start. Du kan i alle fall fjerne støv uansett, gjør ingen skade. :)

Endret av sevs
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...