Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bestevenn ignorer meg :/


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg aner ikke hva som har skjedd, men hun ignorer meg. Hun tar ikke telefonen, men hun lever det vet jeg. Hun har gjort dette i flere dager. Jeg aner ikke hvorfor... Det gjør utrolig vondt.

 

Hun henger litt med noen andre nå,...

 

Jeg skjønner ikke hva som skjer. Er utrolig lei meg, og klarer ikke å tenke på noe annet. Er så redd for å bli erstattet eller miste henne. Hun pleier å ta telefonen, men har ikke det denne uka. Jeg ringer ikke ofte, så jeg vet jeg ikke er plagsom.

 

Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt. Vi krangla ikke sist jeg snakka med henne.

 

Noe jeg kan gjøre??



Anonymous poster hash: eb98a...bb7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har du prøvd å sende henne en sms?

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg av og til kan være litt sløv på å besvare anrop. Hvis jeg er på jobb/buss/trening ect. så gidder jeg som regel ikke å ta den og kan lett glemme å ringe opp igjen fordi jeg går ut i fra at hvis det var noe prekært så ville vedkommende sannsynligvis sendt en melding.

 

Ellers, er denne frykten for å bli erstattet en følelse du har hatt lenge? Ofte kan man jo bli litt for påtrengene når man frykter for å miste noe uten å merke det selv. Prøv å gi vennen din litt albuerom. Av og til så kan man trenge litt avstand fra venner uten at det betyr at man blir erstattet.

Lenke til kommentar

Hmm, har du prøvd å sende henne en sms?

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg av og til kan være litt sløv på å besvare anrop. Hvis jeg er på jobb/buss/trening ect. så gidder jeg som regel ikke å ta den og kan lett glemme å ringe opp igjen fordi jeg går ut i fra at hvis det var noe prekært så ville vedkommende sannsynligvis sendt en melding.

 

Ellers, er denne frykten for å bli erstattet en følelse du har hatt lenge? Ofte kan man jo bli litt for påtrengene når man frykter for å miste noe uten å merke det selv. Prøv å gi vennen din litt albuerom. Av og til så kan man trenge litt avstand fra venner uten at det betyr at man blir erstattet.

Hei. Takk for svar.

 

Ja, jeg har det. Snakket nettopp med henne på tlf. Hun kom med dårlige unnskyldinger. Synes nå jeg da. Er mann såkalt "bestevenn" med noen så kan man ta tlf å si sannheten....

 

Har utrolig vondt akkuratt nå. Ja, hadde også sendt en sms for noen dager siden. Hun svarte aldri. Har også ringt mange, mange ganger.

 

Ja, har hatt den veldig lenge. Veldig lenge. Jeg vet ikke om hun tar meg forgitt og det er derfor hun oppfører seg slik. At hun tror at jeg aldri kan gå, men hvis jeg blir såret for mye så vil jeg jo til slutt gå for å beskytte meg selv.

 

Skal prøve å få snakka med henne til uken, hvis hun tar telefonen da. Dette orker jeg ikke lenger. Har hendt noe lignene før. Jeg vil ikke ha det slik, Det gjør så vondt.... :/

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

Lenke til kommentar

Hei TS, hvor gammel er du?

 

Det er greit at en bestevenn går litt inn og ut av livet ditt, det er derfor det er en bestevenn. Du vet at uansett ettersom livene deres utvikler seg vil dere alltid være venner. Man går skole, kanskje flytter ifra hverandre i en periode, kanskje i militæret, men så er man sammen igjen. Man får nye venner, kanskje henger man litt mindre i en periode, kanskje mere i andre.

 

Mitt råd, ikke bekymre deg sånn, hun skal ingen plass, bare gi henne litt tid så går det seg til, i mellomtiden kan du prøve å gjøre det samme :)

 

tipper hun jager etter en gutt eller noe :p



Anonymous poster hash: 73cbb...c04
Lenke til kommentar

Jeg er 19 år.

 

Ja, men hvorfor ignorere meg :/ hvorfor ikke bare være ærlig.

 

Det gjør vondt. Jeg er redd for å miste henne. Vil heller ikke at det skal bli til at vi er sammen i perioder, fordi det er ikke et slikt vennskap vi har. Vi er sammen ofte, ikke i perioder.

 

Jeg vil ikke få et dårligere vennskap. Jeg er jo så glad i denne jenta. Dere aner ikke.

 

Hun har kjæreste så det er nok ingen gutt hun er ute etter.



Anonymous poster hash: eb98a...bb7
Lenke til kommentar

Snakk iallefall med noen andre venner, sånn at du får ut det som plager deg til noen andre du virkelig stoler på.

Kanskje det da blir lettere å prate med venninnen din, siden det du har på hjertet ikke er like sterkt.

Det har jeg gjort. Hun sa at vi burde snakke sammen. Så skal prøve å få det til. Det synes jeg at jeg fortjener. Jeg har ikke sagt noe eller gjort noe, og hun er visst ikke sur på meg. Så jeg skjønner ikke hva det kan være. Hun sa bare "hvorfor skal jeg være sur på deg?". Dette var over tlf.

 

Dette gjør det egentlig litt vanskligere fordi nå føler jeg at det ligger noe helt annet bak...

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

Lenke til kommentar

 

 

Snakk iallefall med noen andre venner, sånn at du får ut det som plager deg til noen andre du virkelig stoler på.

Kanskje det da blir lettere å prate med venninnen din, siden det du har på hjertet ikke er like sterkt.

Det har jeg gjort. Hun sa at vi burde snakke sammen. Så skal prøve å få det til. Det synes jeg at jeg fortjener. Jeg har ikke sagt noe eller gjort noe, og hun er visst ikke sur på meg. Så jeg skjønner ikke hva det kan være. Hun sa bare "hvorfor skal jeg være sur på deg?". Dette var over tlf.

 

Dette gjør det egentlig litt vanskligere fordi nå føler jeg at det ligger noe helt annet bak...

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

Det er bra at du har pratet med noen andre :)

Vent noen dager kanskje hun bare trenger en liten pause.

Lenke til kommentar

 

 

Snakk iallefall med noen andre venner, sånn at du får ut det som plager deg til noen andre du virkelig stoler på.

Kanskje det da blir lettere å prate med venninnen din, siden det du har på hjertet ikke er like sterkt.

Det har jeg gjort. Hun sa at vi burde snakke sammen. Så skal prøve å få det til. Det synes jeg at jeg fortjener. Jeg har ikke sagt noe eller gjort noe, og hun er visst ikke sur på meg. Så jeg skjønner ikke hva det kan være. Hun sa bare "hvorfor skal jeg være sur på deg?". Dette var over tlf.

 

Dette gjør det egentlig litt vanskligere fordi nå føler jeg at det ligger noe helt annet bak...

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

Det er bra at du har pratet med noen andre :)

Vent noen dager kanskje hun bare trenger en liten pause.

 

Men det er da ikke rettferdig å ignorere meg sånn? Hvorfor bare ikke være ærlig....

 

Og vi har jo faktisk hatt en avtale også. Er jo derfor jeg har ringt så mye.

 

Å :/ Blir ikke klok av dette..... Er bare lei meg.

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

Lenke til kommentar

Men det er da ikke rettferdig å ignorere meg sånn? Hvorfor bare ikke være ærlig....

 

Og vi har jo faktisk hatt en avtale også. Er jo derfor jeg har ringt så mye.

 

Å :/ Blir ikke klok av dette..... Er bare lei meg.

Nei, det er ikke rettferdig å ignorere deg, og hvorfor hun gjør det vet jeg ikke. Å droppe avtalen er i allefall dårlig gjort! Men jeg tror og håper at hun vil bli bedre å få kontakt med om noen dager, som sagt så kanskje hun trengte en pause, ikke av deg spesifikt, men av venner generelt. Hvorfor hun ikke sier det rett ut vet jeg heller ikke.

 

 

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Snakk iallefall med noen andre venner, sånn at du får ut det som plager deg til noen andre du virkelig stoler på.

Kanskje det da blir lettere å prate med venninnen din, siden det du har på hjertet ikke er like sterkt.

Det har jeg gjort. Hun sa at vi burde snakke sammen. Så skal prøve å få det til. Det synes jeg at jeg fortjener. Jeg har ikke sagt noe eller gjort noe, og hun er visst ikke sur på meg. Så jeg skjønner ikke hva det kan være. Hun sa bare "hvorfor skal jeg være sur på deg?". Dette var over tlf.

 

Dette gjør det egentlig litt vanskligere fordi nå føler jeg at det ligger noe helt annet bak...

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

Det er bra at du har pratet med noen andre :)

Vent noen dager kanskje hun bare trenger en liten pause.

Men det er da ikke rettferdig å ignorere meg sånn? Hvorfor bare ikke være ærlig....

 

Og vi har jo faktisk hatt en avtale også. Er jo derfor jeg har ringt så mye.

 

Å :/ Blir ikke klok av dette..... Er bare lei meg.

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

Nei, det er ikke rettferdig å ignorere deg, og hvorfor hun gjør det vet jeg ikke. Å droppe avtalen er i allefall dårlig gjort! Men jeg tror og håper at hun vil bli bedre å få kontakt med om noen dager, som sagt så kanskje hun trengte en pause, ikke av deg spesifikt, men av venner generelt. Hvorfor hun ikke sier det rett ut vet jeg heller ikke.

 

:)

 

Hun har vært med en annen venn de siste dagene pga vinterferie.

 

Jeg skal hvertfall fortelle hva jeg føler om dette. Og at hvis det er noe så gjør det ingen ting om hun sier ifra. Jeg er ganske så laidback, så jeg blir sjeldent sur.

 

Jeg er jo ikke sur nå heller. Jeg er bare lei meg.

 

Synes det blir feil om hun tar kontakt om noen dager. Da forventer jeg isåfall at hun skal fortelle hvorfor hun har oppført seg så råttent mot meg. Hun kan ikke late som ingen ting, fordi da blir det til at hun tror at hun kan behandle meg slik og at det går helt fint, det gjør det ikke.

 

Jeg ser på meg selv som veldig tåmlodig. Jeg vet at andre ikke hadde funnet seg i dette, så hvorfor skal jeg. Spesielt siden vi står så nært hverandre.

 

Håper jeg får snakket med henne i løpet av neste uke. :/

 

 

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

Lenke til kommentar

:)

 

Hun har vært med en annen venn de siste dagene pga vinterferie.

 

Jeg skal hvertfall fortelle hva jeg føler om dette. Og at hvis det er noe så gjør det ingen ting om hun sier ifra. Jeg er ganske så laidback, så jeg blir sjeldent sur.

 

Jeg er jo ikke sur nå heller. Jeg er bare lei meg.

 

Synes det blir feil om hun tar kontakt om noen dager. Da forventer jeg isåfall at hun skal fortelle hvorfor hun har oppført seg så råttent mot meg. Hun kan ikke late som ingen ting, fordi da blir det til at hun tror at hun kan behandle meg slik og at det går helt fint, det gjør det ikke.

 

Jeg ser på meg selv som veldig tåmlodig. Jeg vet at andre ikke hadde funnet seg i dette, så hvorfor skal jeg. Spesielt siden vi står så nært hverandre.

 

Håper jeg får snakket med henne i løpet av neste uke. :/

Synes at du har gjort det rette :) synes også at hun bør ha en temmelig god forklaring når hun begynner å snakke med deg igjen! Har blitt droppa av bestevenninna mi før og det var veldig trist, men når jeg ser hvordan hun er i dag så bryr jeg meg ikke mye. Hvis hun bare dropper deg plutselig, kanskje hun ikke er en så god venn?

Men når alt kommer til alt då fikset det meste seg :)

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Synes at du har gjort det rette :) synes også at hun bør ha en temmelig god forklaring når hun begynner å snakke med deg igjen! Har blitt droppa av bestevenninna mi før og det var veldig trist, men når jeg ser hvordan hun er i dag så bryr jeg meg ikke mye. Hvis hun bare dropper deg plutselig, kanskje hun ikke er en så god venn?

Men når alt kommer til alt då fikset det meste seg :)

Deilig å få støtte på dette :)

 

Du er ikke venn med henne lenger?

 

Ja, men ho er jo en gangske god venn, så det er derfor det er så rart. Å det er derfor det gjør så vondt også. Enig at hun burde ha en god grunn på oppførselen sin.

 

Jeg håper på at alt vil ordne seg. Jeg får ikke dette ut av hodet. Uansett hva jeg gjør så tenker jeg på det.

 

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

 

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Deilig å få støtte på dette :)

 

Du er ikke venn med henne lenger?

 

Ja, men ho er jo en gangske god venn, så det er derfor det er så rart. Å det er derfor det gjør så vondt også. Enig at hun burde ha en god grunn på oppførselen sin.

 

Jeg håper på at alt vil ordne seg. Jeg får ikke dette ut av hodet. Uansett hva jeg gjør så tenker jeg på det.

Nei er ikke venn med henne lenger, gjorde fryktelig vondt de første ukene, men så gikk det gradvis over. Men nå ser jeg hvordan hun har det, og hvordan jeg har det, og nå skjønner jeg at det var det beste. Hun har foresten droppa flere enn meg også, så hun har ikke så mange å gå til lengere. Men jeg er ikke lei meg på hennes vegne, for hun behandlet meg dårlig, først droppa hun meg også begynte hun å spre rykter og sånn om meg, og jeg skjønte ikke hva jeg hadde gjort.

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Nei er ikke venn med henne lenger, gjorde fryktelig vondt de første ukene, men så gikk det gradvis over. Men nå ser jeg hvordan hun har det, og hvordan jeg har det, og nå skjønner jeg at det var det beste. Hun har foresten droppa flere enn meg også, så hun har ikke så mange å gå til lengere. Men jeg er ikke lei meg på hennes vegne, for hun behandlet meg dårlig, først droppa hun meg også begynte hun å spre rykter og sånn om meg, og jeg skjønte ikke hva jeg hadde gjort.

Skjønner. Ja, det er jo like greit. Hun var jo ingen god venn. :(

 

Håper hun har skjønt at hun ikke kan behandle folk slik. Det er jo helt feil. Å det var nok det beste at du trakk deg unna.

 

Min venn er grei. Tviler på at hun ville spredd rykter om meg hvis vi avsluttet vennskapet.

 

Jeg har merket litt forandringer mellom oss. Det virker som hun brydde seg mer før, men kan jo hende hun har mye å tenke på. Så har johendt at jeg har gråtet fordi jeg har følt meg så ubetydlig. Dette vet hun ikke da, men ofte har jeg følt at jeg har gitt så mye i vennskapet, mens hun ikke har gjort det samme. Hun kan finne på å gi litt, men det skjer bare innimellom. Så jeg føler ofte at jeg blir tatt for gitt.

 

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

 

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Skjønner. Ja, det er jo like greit. Hun var jo ingen god venn. :(

 

Håper hun har skjønt at hun ikke kan behandle folk slik. Det er jo helt feil. Å det var nok det beste at du trakk deg unna.

 

Min venn er grei. Tviler på at hun ville spredd rykter om meg hvis vi avsluttet vennskapet.

 

Jeg har merket litt forandringer mellom oss. Det virker som hun brydde seg mer før, men kan jo hende hun har mye å tenke på. Så har johendt at jeg har gråtet fordi jeg har følt meg så ubetydlig. Dette vet hun ikke da, men ofte har jeg følt at jeg har gitt så mye i vennskapet, mens hun ikke har gjort det samme. Hun kan finne på å gi litt, men det skjer bare innimellom. Så jeg føler ofte at jeg blir tatt for gitt.

Kanskje hun bare føler at dere har vokst i fra hverandre og at hvis hun er med deg at hun bare ødelegger mer. Du er i alle fall ikke ubetydelig, du gjør ditt beste, og det er ikke ubetydelig i det hele tatt! Du virker som en veldig god person, men dessverre skjer det også triste ting med gode mennesker :(

 

 

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Kanskje hun bare føler at dere har vokst i fra hverandre og at hvis hun er med deg at hun bare ødelegger mer. Du er i alle fall ikke ubetydelig, du gjør ditt beste, og det er ikke ubetydelig i det hele tatt! Du virker som en veldig god person, men dessverre skjer det også triste ting med gode mennesker :(

Uff. Håper ikke vi har vokst i fra hverandre. Det gjør jeg virkelig ikke. Jeg tror heller ikke vi har det, men det er jo noen dager jeg føler at vi ikke er på samme bølgelengde slik som før, mens andre dager er vi på samme.

 

Takk. Var deilig å høre det fra noen :) Jeg setter virkelig prs på de som er rundt meg så derfor blir jeg så lei meg når jeg er i en slik sitasjon med en jeg bryr meg så mye om. Vi har jo så å si aldri kranglet heller.

 

Har en tedens til å overtenke og analysere litt for mye. Det er egentlig ikke så rart at jeg gjør, fordi jeg kan fort bli usikker. Jeg viser det jo ikke til henne at jeg er det. Det er bare så kjederlig at hun alltid skal dra inn andre personer når vi er sammen, eller at hun skal sitte på mobilen veldig ofte. Dette tar jeg negativt å så plutslig sitter jeg og over tenker å analyserer. Blir ofte litt stille av det. Jeg vet at hun har mye å tenke på selv, så jeg har prøvd å tenke at det kan være grunnen. Det er ikke lett når vi er med andre å jeg ser at hun storkoser seg, og så fort vi er alene så virker det ikke som hun gjør det så mye. Det kan jo være positivt da det kan hende at hun føler seg såpass trygg på meg at hun ikke behøver å skjule ting. Det kan også bety at hun ikke trives så godt i midt selskap.

 

Når en person betyr så mye for det så er det vansklig å ikke tenke. Man vil jo så gjærne gjøre det beste for den andre personen.

 

 

Anonymous poster hash: eb98a...bb7

 

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...