Gå til innhold

Hjelp til kjøp av GTX 780 kort


Dejan

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe et nytt skjermkort som kan kjøre de ulike AA instillingene i nye spill på max. Har tidligere testet MSI R9 280X uten at det har levd opp til forventningene. Har vurdert R9 290 lenge, men leser mange steder at kortet bråker mye og blir veldig varmt. Jeg syntes at MSI R9 280X kortet bråket mye så hvis R9 290 bråker enda mer... er det ikke noe alternativ.

 

Da faller valget på GTX 780 og her trenger jeg deres ekspertise. :-) Ønsker meg et stille kort som jeg kan også bruke i ca 3år fremover med vedig god ytelse i spill. Jeg har ikke tenkt å kjøre kortet i SLI og er ellers noob på overklocking, men dette vil jeg gjerne prøve/lære.

Tror det meste fornunftige for meg er derfor å kjøpe et kort som er allerede kommer OC ut fra boksen og er eventuelt lett å OC hvis jeg vil prøve det. Spiller på vanlige 1920 x 1080.

 

Har jobbet litt overtid og har derfor et budsjett på ca 4000kr jeg kan bruke.

Spiller ikke spill som bruker PhysX teknologien. Kortet skal brukes kun til spill.

 

Dette er oppsettet mitt:

P8Z68-V PRO
I5 2500K 3.3GHz

CORSAIR 8GB 1600MHZ CL9
HX 750W
Fratial Design R3

LG E2290V-SN monitor

Har også tenkt å overklokke I5 2500K, men må lære dette først. Har et Noctua kjøler.

Så var det kortene jeg vurderer:

https://prisguiden.no/produkt/asus-geforce-gtx-780-3gb-directcu-ii-oc-178622

https://prisguiden.no/produkt/evga-geforce-gtx-780-3gb-superclocked-w-acx-176511

Tar imot alle forslag. Er litt redd også for brenne mye penger hvis det kommer noen billigere og like gode kort i løpet av 2014.

Endret av Dejan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

 

du skulle fulgt med i januar- fikk kjøpt asus 780 til 3270 kr hos cdon

 

 

Eg har selv Asus gtx 780 Direct cu2

flott kort, meget god kjøler, kan overclockes lett

 

Det beste 780 kortet er classified

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-classified-cuda/792256?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

 

det kommer kansje en ny generasjon av Nvida 870/880 serien i lsutten av året, men dette er bare rykter. kjøp 780 nå

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

 

Jeg ønsker å kjøpe et nytt skjermkort som kan kjøre de ulike AA instillingene i nye spill på max. Har tidligere testet MSI R9 280X uten at det har levd opp til forventningene. Har vurdert R9 290 lenge, men leser mange steder at kortet bråker mye og blir veldig varmt. Jeg syntes at MSI R9 280X kortet bråket mye så hvis R9 290 bråker enda mer... er det ikke noe alternativ.

Du må ha FIRE 780 Ti for å kjøre AA på maksimalt nivå i alle nyere spill, og den lille forskjellen grafisk fra 4xMSAA på High settings til 8xSSAA med Ultra settings er aldri verdt 17000 kr forskjell i pris.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ønsker å kjøpe et nytt skjermkort som kan kjøre de ulike AA instillingene i nye spill på max. Har tidligere testet MSI R9 280X uten at det har levd opp til forventningene. Har vurdert R9 290 lenge, men leser mange steder at kortet bråker mye og blir veldig varmt. Jeg syntes at MSI R9 280X kortet bråket mye så hvis R9 290 bråker enda mer... er det ikke noe alternativ.

Du må ha FIRE 780 Ti for å kjøre AA på maksimalt nivå i alle nyere spill, og den lille forskjellen grafisk fra 4xMSAA på High settings til 8xSSAA med Ultra settings er aldri verdt 17000 kr forskjell i pris.

 

dayem- dat price :confused:

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Nå er jeg ikke superkresen på AA. :-) Nevnte det fordi jeg ønsker å spille Skyrim med ENB mod som ikke bruker spillets AA, men egne mer avansertre instillinger. Så her snakker vi om et spill fra 2011 som bruker "dagens" teknologi.

 

Har faktisk aldri spilt Skyrim så gleder meg å komme i gang. Skal også kjøpe Dark Souls II, Witcher III.

 

Mellom de 2 kortene jeg nevnte, forsvarer EVGA kortet en prisforskjell på 400kr? tenk at jeg er litt noob til overclocking mm.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Nå er jeg ikke superkresen på AA. :-) Nevnte det fordi jeg ønsker å spille Skyrim med ENB mod som ikke bruker spillets AA, men egne mer avansertre instillinger. Så her snakker vi om et spill fra 2011 som bruker "dagens" teknologi.

 

Har faktisk aldri spilt Skyrim så gleder meg å komme i gang. Skal også kjøpe Dark Souls II, Witcher III.

 

Mellom de 2 kortene jeg nevnte, forsvarer EVGA kortet en prisforskjell på 400kr? tenk at jeg er litt noob til overclocking mm.

nei. ikke den basic modellen.

Skal du ha Evga- gå for 780 classified

kan overclockes ganske så likt

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Nå er jeg ikke superkresen på AA. :-) Nevnte det fordi jeg ønsker å spille Skyrim med ENB mod som ikke bruker spillets AA, men egne mer avansertre instillinger. Så her snakker vi om et spill fra 2011 som bruker "dagens" teknologi.

 

Har faktisk aldri spilt Skyrim så gleder meg å komme i gang. Skal også kjøpe Dark Souls II, Witcher III.

 

Mellom de 2 kortene jeg nevnte, forsvarer EVGA kortet en prisforskjell på 400kr? tenk at jeg er litt noob til overclocking mm.

Skyrim ser ut som et spill fra 2008, og med mods kan du få teksturer og deler av lyseffektene til å se ut som de er fra 2012 mens modellene, effektene, og det meste av shadingen fortsatt er 2008-nivå, men det aller største problemet med Skyrim i dag er at gameplayet har blitt enda grunnere enn Oblivion var og at du har sett alt spillet har å tilby etter omlag 90 minutter ettersom de resterende 70 timene er copypasta. MSAA er forøvrig langt mer kostbart enn et par ENB-shadere som gjør litt post-processing med mindre du er en av de idiotene som ber om refleksjoner med oppløsning tilsvarende 100 ganger oppløsningen på skjermen.

 

Av 780-kort, så er det enten Classified eller billigste som gjelder, personlig tror jeg at jeg hadde valgt ASUS-kortet med mindre jeg skulle montere fullblåst vannkjøling.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen.

 

Nei, jeg stiller ikke super krav til Skyrim (eller gaming generelt), men vil gjerne bruke ENB da det får Skyrim til å se så my bedre ut. Som nevnt tidligere jeg har knapt spilt noe Skyrim selv om jeg har installert mellom 50-100 mods og vil i tillegg prøve ENB. :rofl:

 

Så får jeg tenke litt om det faktisk er verdt å bruke ca 4000kr på et skjermkort pga et spill med dårlig gameplay. :hm:

Endret av Dejan
Lenke til kommentar

 

Takk for svar.

 

Nå er jeg ikke superkresen på AA. :-) Nevnte det fordi jeg ønsker å spille Skyrim med ENB mod som ikke bruker spillets AA, men egne mer avansertre instillinger. Så her snakker vi om et spill fra 2011 som bruker "dagens" teknologi.

 

Har faktisk aldri spilt Skyrim så gleder meg å komme i gang. Skal også kjøpe Dark Souls II, Witcher III.

 

Mellom de 2 kortene jeg nevnte, forsvarer EVGA kortet en prisforskjell på 400kr? tenk at jeg er litt noob til overclocking mm.

Skyrim ser ut som et spill fra 2008, og med mods kan du få teksturer og deler av lyseffektene til å se ut som de er fra 2012 mens modellene, effektene, og det meste av shadingen fortsatt er 2008-nivå, men det aller største problemet med Skyrim i dag er at gameplayet har blitt enda grunnere enn Oblivion var og at du har sett alt spillet har å tilby etter omlag 90 minutter ettersom de resterende 70 timene er copypasta. MSAA er forøvrig langt mer kostbart enn et par ENB-shadere som gjør litt post-processing med mindre du er en av de idiotene som ber om refleksjoner med oppløsning tilsvarende 100 ganger oppløsningen på skjermen.

 

Av 780-kort, så er det enten Classified eller billigste som gjelder, personlig tror jeg at jeg hadde valgt ASUS-kortet med mindre jeg skulle montere fullblåst vannkjøling.

 

 

Han sier han har installert mods og med mange mods er faktisk skyrim ganske mye dypere enn noe annet elder scrolls spill :p Du burde virkelig begynne å fact checke påstandene dine om spill ass.

Lenke til kommentar

 

Det endrer ikke at classified er raskere og overklokker bedre m

 

Sant det .eller de skal jo være temmelig like på det. kan være heldig eller uheldig. men åssen det ser ut og bakplate viften lysen gjør det til en vinner for meg jalle fall!!

Lenke til kommentar

 

Ok folkens, burde jeg hoppe på dette tilbudet? Jeg er redd for bråk i R9 290X, men jeg har 14 dagers angrefrist så det er mulig å teste det ut og eventuelt returnere. :)

 

Holder resten av systemet mitt for å kjøre dette kortet?

Lenke til kommentar

 

 

Ok folkens, burde jeg hoppe på dette tilbudet? Jeg er redd for bråk i R9 290X, men jeg har 14 dagers angrefrist så det er mulig å teste det ut og eventuelt returnere. :)

 

Holder resten av systemet mitt for å kjøre dette kortet?

 

amd r9 290 x med referance kjøler er den du bør vær redd for, ikke denne her med custom kjøle r:)

Overclock prosessor ASAP

Lenke til kommentar

Ser at både Dustin og Komplett kjører med Super Weekend tilbud denne helgen.

 

Fant dette kortet nå på komplett med B4 innkludert i prisen:

 

https://www.komplett.no/sapphire-radeon-r9-290x-4gb-gddr5/803178

 

Kan det komme flere spennende tilbud i helgen? :hmm:

det du fant hos komplett er referanse kjøler- ligg unna

 

nei det kommer ikke flere tilbud, dette legger dem ut fredag ettermiddag

komplett kjører så og si alltid superweekend tilbud

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...