Gå til innhold

Er DLD i kraft?


Anbefalte innlegg

Under en forelesning om opphavsrett jeg var nylig med på, ble følgende påstand løst sagt: "DLD har blitt innført og fungerer slik i praksis".

 

Jeg har fått med meg at DLD har blitt vedtatt, jeg har også fått med meg at den nye regjeringen har ikke vist noen interesse av å oppheve dette vedtaket (fordi EU?). Uansett, jeg prøvde å google etter en artikkel som sa bekreftende "DLD, nå innført, dette er hva det betyr for deg" type artikkel.

Det fant jeg lite til ingenting av bevis for, er det noen på diskusjon.no som kan hjelpe meg å finne bevis for at denne loven har tredd i kraft?

 

Jeg er klar over at det ble vedtatt nylig en lov i Norge som ga private bedrifter mulighet å søke om hvem som eier visse IP adresser, for å sjekke om vedkommende virkelig har gjort noe ulovlig.

 

Tusen takk for all hjelp, håper ikke jeg spurte om noe veldig innlysende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

I [/size]Norge ble DLD vedtatt av [/size]Stortinget den [/size]4. april [/size]2011. Det skulle etter planen tre i kraft 1. april 2012, men har blitt utsatt flere ganger.[/size][1][2][3] [/size]Samferdselsdepartementet ser nå for seg at lagringsplikten trer i kraft 1. januar 2015.[/size][4]

http://no.wikipedia.org/wiki/Datalagringsdirektivet

Problemet er at artikkelen som blir referet til, Aftenposten, var skrevet før regjeringsskifte.

I artikkelen snakker de også om en frist til 1 januar 2014, men jeg tolket det som at den ikke betydde noe ettersom det har vært regjeringsskifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...