Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

litt svai i gulvet i gangen.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurte på hvordan man fikser litt svai i gulvet ? det er vel kanskje 2 kvm i gangen det er litt svai noen plasser. det er et gammelt gulv og det er synlige spikere i tregulvet, men veldig få spikere der det er svai. Jeg lurte på om dette kunne fikses med og skru noen skruer ned i gulvet? vil det hjelpe mot svai eller hjelper det bare mot knirking osv?

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er om du vil beholde gulvet eller om du skal legge laminat ol.

 

Selv så skrur jeg gulvet ned ( ikke spiker)

Deretter heller jeg på avretningsmasse og gnir ut til det blir rett så legger jeg nytt gulv.

 

Skal du beholde gulvet som det er må gulvet opp for å så fikses under.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg vil helst ikke legge nytt gulv. Hele gulvet er veldig fint og det er kun di 2 kvm som svaier litt. Men det var ikke sånn i sommer, men jeg merker når jeg går rundt det området der, er at gulvet ikke er helt nede på bjelken. Så tenkte kanskje det ville hjelpe med svaien om jeg fikk skrudd ned noen skrur der, men jeg må altså opp med gulvet? det er oljet på nytt og sliping har blitt gjort.

Lenke til kommentar

Oki, men da kan det hende jeg vurderer og ta det opp der det er litt svai :)! Det vil bli skruehull, men det er jo spikere i gulvet også som er synlige. Men jeg kommer vel til og gjøre det så lite synlig som mulig. er ikke mange skruer jeg sku hatt nedi. Og sku jeg gjort det ville jeg finni knuter i gulvet så det ikke var så synlig også.

Lenke til kommentar

Det er krypkjeller under så det er ikke noe problem og måle opp så jeg treffer bjelkene. pluss synlige spikere som jeg kan måle utifra, men måler helst fra bjelkene i krypkjelleren. satser på at noen skruer gjør at det ikke svaier så mye.. legge nytt gulv ville kostet mye mye penger iforhold til noen skruer:D! som sagt.. veldig fint gulv :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Det er krypkjeller under så det er ikke noe problem og måle opp så jeg treffer bjelkene. pluss synlige spikere som jeg kan måle utifra, men måler helst fra bjelkene i krypkjelleren. satser på at noen skruer gjør at det ikke svaier så mye.. legge nytt gulv ville kostet mye mye penger iforhold til noen skruer:D! som sagt.. veldig fint gulv :)

Duh, da trenger du ikke skru inn skruer fra toppen. Fest et vinkeljern til bjelken og plankene fra undersiden.
Lenke til kommentar

 

Det er krypkjeller under så det er ikke noe problem og måle opp så jeg treffer bjelkene. pluss synlige spikere som jeg kan måle utifra, men måler helst fra bjelkene i krypkjelleren. satser på at noen skruer gjør at det ikke svaier så mye.. legge nytt gulv ville kostet mye mye penger iforhold til noen skruer:D! som sagt.. veldig fint gulv :)

Duh, da trenger du ikke skru inn skruer fra toppen. Fest et vinkeljern til bjelken og plankene fra undersiden.

 

Betyr at jeg må opp med gulvet der det er svai?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...