Gå til innhold

Selskap x, endrer avtalt pris mot skriftlig brev.


Vilkårlighet

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg mottok nylig ett brev fra selskap "x" om at de hever min mnd's pris med 100kr grunnet at de mener at den prisen jeg betaler den dag i dag ikke står i stil til tjenesten de leverer. Problemet her er at det selskapet jeg opprinnelig skrev kontrakt med ble kjøpt opp av selskap "x". Og den forbindelsen fikk jeg ett brev der det står følgende: "For deg har ikke oppkjøpet noen merkbar effekt. Ditt *************** vil ikke bli påvirket av dette. Det samme gjelder for avtalt **********ved en eventuell **(hendelse)**

Når det gjelder dine vilkår og priser så fortsetter dette som før. Dersom du ønsker å kontakte oss vil dine tidligere kontaktpunkter være de samme."

 

Hvilken rettigheter har de til og sette opp min mnd's pris med 50%? Når det brevet ble sendt ut i forbindelse med oppkjøpet?

 

For ordens skyld mottok jeg dette brevet i 2012, om det skulle være en "eldrings" greie her som jeg ikke forstår..

 

Kan noen hjelpe meg med å finne paragrafer/lover som jeg kan bruke mot de hvis de setter seg på bakbeina?

 

- Shamru

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selskapet er din avtalepart og spørsmålet er enkelt og greit om det har rett til å innføre denne prisendringen. At et selskap kjøpes opp gir ikke selskapet noen rett til å endre på en inngått avtale. Det gjelder hva enten oppkjøpet var et aksjekjøp eller en innfusjonering.

 

Du kan skrive tilbake til dem, vise til avtalen du har inngått og spørre hvor det står at de kan øke prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette på noen måte regulert i avtalevilkårene? Om det ikke står noe, og dette er en løpende tjeneste uten bindingstid, så er vel dette en endringsoppsigelse. Du har da sannsynligvis krav på å beholde tjenesten til avtalt pris ut oppsigelsestiden, men etter det må du nesten akseptere prisendringen eller slutte å bruke tjenesten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...