Gå til innhold

Tjuveri av maskin, hvordan er det med sporingen?


rscue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt det er vel greit nok, men viss tjuven kjøper et nettverks kort som man setter i pcmia porten ala wireless eller noe så finner man ikke macaddressen da det er andre macaddresser i det eksterne nettverkskortet, og da er ikke den tjenesten så aktuelt, men har ikke fujitsu en annen måte å tracke maskinen da, for maskinen skal egentlig ikke sende ut informasjon når man er på nettet, eller tar jeg feil ??

 

Og hva hvis man bruker isdn eller modem har dem egne macaddresser, tror tjuvene ligger litt framfor en normal forbruk slik som meg :(

 

Beste hadde nok vært å kjøpe meg en slik wire dere skriver om.. :) men det stopper dem ikke viss man vil ha det som ligger på hddene min og dem allerede hadde stjålet den.. Kanskje en ide å ha et usb minnekort eller ekstern hdd å lagre de sensitive filene på da..

Koster vel ikke all verden dem heller.

 

rscue

Lenke til kommentar
Beste hadde nok vært å kjøpe meg en slik wire dere skriver om.. :) men det stopper dem ikke viss man vil ha det som ligger på hddene min og dem allerede hadde stjålet den.. Kanskje en ide å ha et usb minnekort eller ekstern hdd å lagre de sensitive filene på da..

Koster vel ikke all verden dem heller.

 

rscue

 

Du må nok gå for en krypterings løsning i så tilfellet, med et godt passord eventuellt fingeravtrykk scanner.

Lenke til kommentar
jo det er mulig hvis du drar til bangkok der har dem et data senter som hetter tip plaza der bytter dem nettverkskort på bærbare selv om det er intrigert hk og hvis du har wlan kort kommer mac adressen da ??

 

Hvis du har WLAN kort, så har disse også MAC adresser, ja. Eneste måten å sørge for at maskinen helt sikkert ikke kan gjenkjennes er å slette _alle_ spor. Det vil si alle serienummer på alle deler i maskina som har sånt. (Hovedkort, disker, cdrom, etc. etc.), samt å fjerne alle elektroniske spor som ligger i nettkort, BIOS på maskina og sikkert flere til.

 

Alt i alt en meget omfattende og krevende jobb som man trenger spesialverktøy og kompetanse for å klare.

 

Når det gjelder hva som er sporbart ved vanlig bruk, så er nok det begrenset til MAC adresse for øyeblikket. Alle andre parametre må man ha tilgang til maskina for å avlese.

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Litt morro å leite. :D men Google is Our friend.

 

http://www.pcphonehome.com/product.html

 

http://www.computrace.com/public/main/default.asp

 

Dette er firmaer som leverer tjenesten du søker.

med hver sine løsninger men basert på Mac adressen.

Disse programmene må være installert på maskinen FØR den evt. blir stjålet, og de baserer seg ikke på sporing av MAC-adresser.

 

I tillegg unngår du hele sporingen dersom du bytter/formaterer harddisk.

 

Hagle og snubletråd er en god løsning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...