Gå til innhold

Pene klær xxl+


Anbefalte innlegg

Ja, jeg er bygger - men under gjennomsnittslig høyde/170cm. Hvorvidt 3xl passer vet ikke jeg, da norske butikker som sagt ikke selger dette. 2xl på rockdenim, dressman, zalando, H&M, Cubus osv er alt for lite rundt skulderen og holder på å rivne når jeg skal ha de på meg. Norske butikker selger klær som er utrolig små i størrelsen sammenlignet med andre land av egen erfaring. Bestilte en 3xl genser fra USA, og den var alt for stor. Godt mulig at 2xl i USA tilsvarer 3xl i Norge. Vet ikke helt hva du vil frem til med å legge ved ett bilde tegnet av en amatør som virkelig ikke har peilling på fettprosent. Ikke bare var den malen helt latterlig ift virkeligheten, men det blir helt umulig å sette opp noen mal da alle ser forskjellig ut på fettprosenter. Jeg får f.eks frem mageruter på 15-16% fett, noen må ned i 10 og andre må ned i 8 - for å ta ett eksempel.

 

Nok off-topic. Om noen har tips relevant til tråden så gjerne kom med det, men jeg lagde ikke denne tråden for å diskutere fettprosent og kropp.

Som jeg sa tidligere, kjøp Ralph Lauren skjorter i Classic fit, de er romslige, samt pene å se på.

 

Når det kommer til bukser, hvorfor ikke gå for noe litt finere? Joggebukser er ikke noe man burde gå med offentlig. Du kan heller starte å bruke chinos, like komfortabelt.

F, eks denne. Fåes i store størrelser, så tviler sterkt på at du ikke finner størrelsen din.

Når det kommer til overdeler:

Hvorfor ikke kjøpe noen RL skjorter (classic fit) i XL, eller 2XL? Disse er STORE i størrelsen, så vær obs, tipper at de vil passe deg, amerikanske størrelser vettu.

Ebay link - RL oxford

Ebay Link - RL Striped

Du spurte om råd til pene klær xxl+, pene klær er imo ikke joggebukser og hettegensere. Det brukte jeg når jeg gikk på ungdomsskolen. Begynner du å bruke skjorter i nøytrale farger som lyseblå og hvitt, chinos i beige og mørkeblå, har du allerede skaffet deg et godt utgangspunkt.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for meg at proposjonene blir merkelige når du som er 170 cm høy bruker skjorter i nXL, så du har ikke vurdert "made to measure"? Luxire, Modern Tailor etc. Da får du i alle fall skjorter som etter et par forsøk bør passe deg ganske bra. Luxire lager jeans også, om du har problemer med å finne passende bukser.

Endret av KKake
Lenke til kommentar

Hooded cardigan. Men! Slike jakker er noe jeg og sikkert en rekke andre forbinder med "bolere" og/eller "pakkiser", altså henholdsvis kroppsbyggere og innvandrere med drittsekk-attitude. Du står selvfølgelig fritt til å kjøpe noe slikt, men ønsker du ikke å bli assosiert med douchebags anbefaler jeg deg å holde deg unna.

 

Å legge om til en "pen" stil er noe som vil lønne seg i lengden uansett, da du bla. kan investere i tidløse plagg du kan ha lenge. For eksempel tror jeg en workwearinspirert, casual stil er noe som kan passe en solid mann som deg. Litt røffere enn #menswear-stilen som råder dette underforumet, men likevel en del penere enn hva folk flest bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.ebay.com/itm/Merish-Strickjacke-Jacke-Kapuzenjacke-Strickpullover-Herren-Slim-Fit-Neu-28-/400639939068?pt=DE_Herren_Pullover_Strick&var=&hash=item5d480051fc

 

Hva kalles denne type klær på engelsk? Skulle også gjerne funnet noe av samme type som ikke var slim fit :-P

Heslig er vel en god definisjon. Altså, prøv å unngå hybrider mellom forskjellige plagg. Den collegejakken du la ut bilde av ser ut som en krysning mellom hettegenser og jakke. Det du linket til her ser ut som en krysning mellom hettegenser og cardigan. Attpåtil med stygge grå detaljer.

 

Som KongKake sier burde workwearstilen være noe du kunne lære deg å like. Mer casual enn klassisk menswear, uendelig mye finere enn GASP-stilen.

 

For all del, du står fritt til å motsette deg råd. Men hva er da poenget med tråden?

Endret av Jostein K.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Å legge om til en "pen" stil er noe som vil lønne seg i lengden uansett, da du bla. kan investere i tidløse plagg du kan ha lenge. For eksempel tror jeg en workwearinspirert, casual stil er noe som kan passe en solid mann som deg. Litt røffere enn #menswear-stilen som råder dette underforumet, men likevel en del penere enn hva folk flest bruker.

Denne støtter jeg veldig oppunder, tror workwear-stilen ville vært ypperlig. Cardigans som kunne vært solgt på gaten i Tyrkia og Flava-jakker er ikke særlig holdbart når man nærmer seg tjueårene og oppover dersom man skal bli tatt seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...