lillatussi Skrevet 1. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2014 Noen som kan svare meg på hva målenivå eller type data målenivå premieredag,premieremnd,premierebsk og totalbsk er ? Lenke til kommentar
tinimini Skrevet 1. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2014 (endret) Hei Noen som vet om man skal huke av på supress constant term i oppgave E og F? Fant du ut av det? Vet noen har brukt no constant. Men trodde det kun skulle brukes hvis man inkluderte alle dummyvariablene. Ser at de har kuttet ut onsdag på E i) , januar på den E ii) og onsdag og januar på E iii) ) Endret 1. desember 2014 av tinimini Lenke til kommentar
tinimini Skrevet 1. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2014 Noen som kan svare meg på hva målenivå eller type data målenivå premieredag,premieremnd,premierebsk og totalbsk er ? Jeg tror at premierebesøk og totalbesøk er på forholdstallnivå. Premieremnd enten intervall eller ordinal, syns kanskje ordinal passer bedre. Men fant ut at årstall er på intervallnivå, så det blir vel kanskje det samme? Premieredag er jeg enda mer usikker på,iom at de er listet opp som 3,4 og 5, Tror kanskje jeg ville gått for nominal. Siden det ikke gir noen mening å si at torsdag er høyere enn onsdag? Hva har dere tatt på de andre? Lenke til kommentar
Brisss Skrevet 1. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2014 Hei. Sliter veldig med G H I J K. Det jeg lurer på er hvordan man lager en ny variabel som er lik residualene til estimert modell iii. Lenke til kommentar
Brisss Skrevet 1. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2014 Hei. Sliter veldig med G H I J K. Det jeg lurer på er hvordan man lager en ny variabel som er lik residualene til estimert modell iii. Og noen som vil sammenligne eller dele notater med meg? Lenke til kommentar
lillatussi Skrevet 2. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2014 Noen som kan svare meg på hva målenivå eller type data målenivå premieredag,premieremnd,premierebsk og totalbsk er ? Jeg tror at premierebesøk og totalbesøk er på forholdstallnivå. Premieremnd enten intervall eller ordinal, syns kanskje ordinal passer bedre. Men fant ut at årstall er på intervallnivå, så det blir vel kanskje det samme? Premieredag er jeg enda mer usikker på,iom at de er listet opp som 3,4 og 5, Tror kanskje jeg ville gått for nominal. Siden det ikke gir noen mening å si at torsdag er høyere enn onsdag? Hva har dere tatt på de andre? Jeg er veldig usikker selv.. Lenke til kommentar
lillatussi Skrevet 2. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2014 Noen som har svart på hva slags type data de forskjellige er? Lenke til kommentar
lillatussi Skrevet 2. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2014 Stemmer dette? totatalbesøk = forholdstallnivåPremierebesøk = forholdstallnivå Premieredato = ordnialnivå premieredag = Ordinalnivåpremieremnd = Ordinalnivå Dager = Forholdstallnivå/Intervallnivå?? Film = Nominalnivå Lenke til kommentar
lillatussi Skrevet 2. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2014 Stemmer dette? totatalbesøk = forholdstallnivå Premierebesøk = forholdstallnivå Premieredato = ordnialnivå premieredag = Ordinalnivå premieremnd = Ordinalnivå Dager = Forholdstallnivå/Intervallnivå?? Film = Nominalnivå Eller kanskje premieredag = nominalnivå?? Lenke til kommentar
lillatussi Skrevet 2. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2014 Noen som har svart på hva slags type data de forskjellige er? Kan det stemme at det er paneldata? Lenke til kommentar
Maldinho Skrevet 2. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2014 Noen som har lyst å dele case svar, er litt i tvil om jeg har fått det riktig.. urutinert med Stata :/ Lenke til kommentar
8891b Skrevet 2. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2014 Hei Noen som vet om man skal huke av på supress constant term i oppgave E og F? Fant du ut av det? Vet noen har brukt no constant. Men trodde det kun skulle brukes hvis man inkluderte alle dummyvariablene. Ser at de har kuttet ut onsdag på E i) , januar på den E ii) og onsdag og januar på E iii) ) Det var det samme jeg også kom frem til, så lot være Lenke til kommentar
skadsem93 Skrevet 3. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2014 Hva betyr cum. i den siste kollonnen i oppgave b) og c)? Er det kumulativ? og hva betyr kumulativ? Google sier det betyr "sum". Sum av hva??? Takk for svar Lenke til kommentar
skadsem93 Skrevet 3. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2014 Noen som har stålkontroll på de ulike målenivåene? Jeg tror jeg har gjort riktig, men vil høre hva dere mener? Er litt usikker på målenivået til: -Premieredag -Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå