Gå til innhold

Video tekst overlay fra fil


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Jeg ser etter software for å legge inn tekst-"overlay" fra fil på en video.

 

Jeg vet at det i ROV-bransjen brukes egne spesialbokser som man kobler på kamerasignalet for å vise dybde, heading osv.

 

I TV-produksjon brukes kanskje noe lignende for å legge logo på video, eller kanskje til og med teksting?

 

Spesifikt har jeg en video og en GPS-logg fra samme tidspunkt. Sammen med GPS-loggen er også hjertefrekvens og altimeter, som jeg ønsker å vise på videoen.

 

En løsning jeg har vært inne på er å lage et lite program i C# som leser filen med informasjonen jeg vil ha på skjermen og legger den opp i et lite vindu med svart bakgrunn. Deretter tar jeg opp dette vinduet med f.eks. OBS (Open Broadcaster Software). Til slutt kan jeg ta den videoen jeg tok opp med OBS og blande den sammen med den aktuelle videoen for å få ønsket effekt. Produksjonstiden vil være like lang som selve videoen pluss litt mer.

 

Noen der ute som har forslag til software som kan gjøre dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste brukbare video redigerings software kan legge multiple tekster som overlay på en video stream hvor som helst i bildet med det utseende du ønsker.

Premier Elements, Premiere Pro, After Effects, Sony Vegas, Resolve osv. osv.

 

Hvordan du konverterer GPS fil osv. til grafisk tekst og video format som redigerings softwaren aksepterer på Timeline er et problem du må løse, som det er vanskelig å gi råd om siden vi ikke kjenner hvilken form filen befinner seg i.

Lenke til kommentar

De aller fleste brukbare video redigerings software kan legge multiple tekster som overlay på en video stream hvor som helst i bildet med det utseende du ønsker.

Premier Elements, Premiere Pro, After Effects, Sony Vegas, Resolve osv. osv.

 

Hvordan du konverterer GPS fil osv. til grafisk tekst og video format som redigerings softwaren aksepterer på Timeline er et problem du må løse, som det er vanskelig å gi råd om siden vi ikke kjenner hvilken form filen befinner seg i.

 

Takk for svar!

 

Jeg er klar over at de fleste programmene kan legge tekst over video. Men kan de lese inn tekst fra en fil under avspilling som endres ved gitte tidspunkt?

 

At jeg må lage en programsnutt for å konvertere GPS-filen til et format som er forståelig for andre, det er som forventet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...