Gå til innhold

bil med ukjent eier til besvær!


Vibekeee

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg flytta nylig til en ny enebolig. I gaten her har vi en felles parkeringsplass som vi deler.

Vi har litt begrenset parkeringsplasser, og problemet er at det står en gammel bil der, som ingen vedkjenner seg. Jeg har spurt naboer, og ingen kjenner til den. Den har ikke skilter.

Politiet sier de ikke er behjelpelige med å fjerne biler med ukjent eier, sålenge den står på privat parkeringsplass.

 

Jeg kan se på google streetview at bilen også stod på nøyaktig samme plass i april 2010. I følge naboer har den stått i "flere år" uten at noen vet noe mer nøyaktig.

 

Hva kan jeg gjøre? Jeg har et par alternativer, men usikker på lovligheten i disse?

1. Levere den på hoggern

2. Taue den til en gate, så den til slutt blir henta.

 

Skal sies at bilen står åpen, og det er ingen vognkort etc i bilen i følge naboer.

 

Har skjønt det som at dersom jeg får den taua bort, vil jeg stå med regningen.

 

Håper noen kan hjelpe meg med noen lure tips :)

 

-Vibeke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvem eier parkeringsplassen?

Helt ærlig er jeg faktisk usikker på hvem som eier den. Det er mye frem og tilbake her om parkeringsplassene skal tingslyses over på oss eller ikke.

 

Antar kommunen er eier, men de har ikke brydd seg særlig om dette når vi har vært i møter med dem

Har du prøvd dette?

Altså sende REGNR til 2282

bilen er uten skilter

Du kan jo tipse politiet om at bilen nesten garantert er stjelt. Ta med chassienummer så kan de sjekke ut om den er stjelt eller ikke. Om den er stjelt tipser de forsikringsselskapet, som henter den :)

Ah! Takk for tips!

Skal se om jeg klarer å finne et sånt nr

Hvis bilen er åpen så kan du vel poppe panseret og sjekke chassinummeret for så å bruke det til å spore eier.

Er det bare politiet som kan sjekke dette?

Og vil jeg få tilgang til informasjonen? via vegvesnet etc. om de sitter på det?

Lenke til kommentar

Via chassienummeret så vil du kunne finne registreringsnummeret, bare å taste inn chassienummeret på vegvesenet sine sider der du sjekker tidspunkt for eukontroll, om det er en norsk bil vel og merke, usikker på om du får info om den er utenlandsk, og med registreringsnummeret så kan du finne eier, ved hjelp av smstjeneste 2282, er og mulig du får vite eier direkte fra chassienummer om du reiser innom en trafikkstasjon men det er jeg usikker på.

Endret av Inz4ne
Lenke til kommentar

Via chassienummeret så vil du kunne finne registreringsnummeret, bare å taste inn chassienummeret på vegvesenet sine sider der du sjekker tidspunkt for eukontroll, om det er en norsk bil vel og merke, usikker på om du får info om den er utenlandsk, og med registreringsnummeret så kan du finne eier, ved hjelp av smstjeneste 2282, er og mulig du får vite eier direkte fra chassienummer om du reiser innom en trafikkstasjon men det er jeg usikker på.

Tusen hjertlig! Den websiden fant jeg :) Da skal jeg ut å leite etter understellsnummer i morra når det blir litt lysere :)

Lenke til kommentar

Til info!
Jeg gikk ut i bilen og fant mer info enn jeg hadde forventa... på gulvet nå det en gammel EUgodkjenningslapp, så da var det enkelt å finne eier.
Var litt skeptisk til å gå inn i bilen, men nå gjorde jeg det altså:)

Sjekka regnr med 2282, også viser det seg at det er en lokal person som eier bilen. Har kontaktet han på facebook, for å finne ut om han har noen tilknyttning til gata (eller parkeringsplassen for den saks skyld).

Takk for informasjon!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...