Gå til innhold

Kast den røde fane i søppelkassen


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Å helledussen .. nå skal vi altså forby en farve, mer bestemt "rødfargen"

 

Ja til en farveblind verden ;)

Det er ikke selve fargen, bare at den "røde fane" (rødt flagg) ikke bør brukes :)

 

 

Hva er en "fane"? Antar vi kunne diskutert bare den lille saken over mange sider her i tråden .. Men det jeg ville frem til er at dette er en meget søkt problemstilling, og man må jaggu være spesielt sinna på alle typer "kommunisme" for å virkelig tro at det betyr mer enn det faktisk er. Hva med vårt norske flagg - burde vel fjerne den litt irriterende rødfargen der også .. den kan jo smitte over .. ;)

 

 

 

Det fins flere nyanser av rød farge, og det er den blodrøde sosialistiske fane som er en del av problemet.

 

Men jeg vil si at det er bedre å gå løs på selve problemet, som er sosialistene selv, for sosialistene blir nok ikke mindre blodtørstige om vi tar fra dem den røde fanen.

 

 

Enig, la oss heller gjøre noe med sosialistene - og da er det to muligheter. Fjerne det farlige fra sosialismen, eller fjerne det farlige fra det som er sosialismens fiende. Jeg tar gjerne å gjør noe med begge ismene, fremfor å bøye meg for noen av disse usunne problemene som begge har

 

 

Skal du fjerne det farlige fra sosialismen, så må du fjerne hele sosialismen.

 

Det er sosialistene selv som produserer sine egne fiender bla for å rettferdiggjøre sosialismens og sin egen eksistens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo... Liberalisme fører til fred, harmoni og velstand.

STEMMER, liberalismen er politikkens svar på Snake Oil:

Den kurerer alle kjente og ukjente fysiske og psykiske sykdommer og lidelser + garanterer hell og lykke i spill, kjærlighet og yrkeskarriere.

Endret av doro8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg har levd i den perioden hvor kapitalisme og kommunisme kjempet mot hverandre, og ble hjernevasket til å virkelig tro at bare den ene er den rette, når det vel viser seg at begge er ubrukelige. Mon tro, hvordan det hadde gått med den samme kommunismen, hvis kapitalismen hadde latt den konkurrere på lik fot og med ærlige midler? Jeg tror vi hadde hatt ett litt annet syn på den ismen i dag

 

Du har rett, begge er ubrukelig.

 

Men folk lar seg lett lure av sosialister som rakker ned på "kapitalismen" og dermed prøver å gi inntrykk av at "kapitalistene" er sosialismens fiender.

 

For det er slik at kapitalisme er ikke noen egen ideologi, og faktum er at det ofte er slik at de største og mest kyniske kapitalister også er sosialister.

 

 

Der er jeg enig med deg - kapitalisme er ikke en slags fast substans, men heller en konstruksjon som opprettes når alle forutsetninger er til stede .. La hønsehuset stå ubevoktet, og reven vil drepe høna di ..

Lenke til kommentar

 

Hvorfor det ?

Hakekorset er et gammelt hedensk symbol som ble mye brukt før tyskerne begynte å bruke det.

 

Og hvorfor er ikke røde flagg i nærheten av å ha samme symboleffekt ?

De sosialististke horder marsjerte jo under røde flagg både i kina og i sovjet og DDR. Og enda bruker de røde flagg i sosialistiske land, inkl Norge.

 

 

Hvorfor? Fordi nazismen er det første folk tenker på når de ser et hakekors i vesten.

 

Greit nok at hakekorset ble brukt før Hitler, men det er bare å innse at i europa har nazismen overtatt eierskapet til symbolet. Jeg kan egentlig ikke se at dette er noe å debattere. For alle vet det om de kjenner litt etter.

 

Røde flagg har rett og slett ikke samme symbolverdi.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Rødt har vært brukt i de østlige stater, lenge før denne "ismen" dukket opp. Rødt er faktisk er glad og sunn farge, i deres forståelse.

Det er vel da i en annen sammenheng enn det TS kom med. I den sammenhengen sosialistene bruker den som f. eks 1. mai, så representerer den de faktaene som TS kom med, ikke at noen land i den fjerne østen har brukt den og hvordan de ser på den.
Lenke til kommentar

Jeg har levd i den perioden hvor kapitalisme og kommunisme kjempet mot hverandre, og ble hjernevasket til å virkelig tro at bare den ene er den rette, når det vel viser seg at begge er ubrukelige. Mon tro, hvordan det hadde gått med den samme kommunismen, hvis kapitalismen hadde latt den konkurrere på lik fot og med ærlige midler? Jeg tror vi hadde hatt ett litt annet syn på den ismen i dag

Nei, det har du ikke. Du har ikke levd i et slikt samfunn. Du har levd i et samfunn som har vært en blanding mellom kapitalisme og kommunisme.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Rødt har vært brukt i de østlige stater, lenge før denne "ismen" dukket opp. Rødt er faktisk er glad og sunn farge, i deres forståelse.

Det er vel da i en annen sammenheng enn det TS kom med. I den sammenhengen sosialistene bruker den som f. eks 1. mai, så representerer den de faktaene som TS kom med, ikke at noen land i den fjerne østen har brukt den og hvordan de ser på den.

 

 

Jeg tenkte på det at Kina's kommunister rødt, og de er relevante nok - og hva ts forstår selv, får vi nå se på

 

 

Rødt har vært brukt i de østlige stater, lenge før denne "ismen" dukket opp. Rødt er faktisk er glad og sunn farge, i deres forståelse.

Det er vel da i en annen sammenheng enn det TS kom med. I den sammenhengen sosialistene bruker den som f. eks 1. mai, så representerer den de faktaene som TS kom med, ikke at noen land i den fjerne østen har brukt den og hvordan de ser på den.

 

 

1,2 milliarder kinesere driter i hva ts mener om bruken av den farven (de har hatt den favoritten lenge før ismenes tidsalder) - og ville ledd rått av forbud på bakgrunn av at en eller annen isme tilfeldigvis har benyttet samme fargen. Jeg driter også i hva andre måtte henge seg opp i - selv er rødt, en av de fineste fargene, og jeg har heller ikke blitt så fastlåst at jeg ser kommunistrødt, hver gang en rød farve dukker opp

 

De har nå vel litt å si for saken, både hva angår fargen og ikke minst, ismen

 

Selv ser jeg litt rødt når jeg ser en toreador i aksjon

Lenke til kommentar

1,2 milliarder kinesere driter i hva ts mener om bruken av den farven (de har hatt den favoritten lenge før ismenes tidsalder) - og ville ledd rått av forbud på bakgrunn av at en eller annen isme tilfeldigvis har benyttet samme fargen. Jeg driter også i hva andre måtte henge seg opp i - selv er rødt, en av de fineste fargene, og jeg har heller ikke blitt så fastlåst at jeg ser kommunistrødt, hver gang en rød farve dukker opp

 

De har nå vel litt å si for saken, både hva angår fargen og ikke minst, ismen

 

Selv ser jeg litt rødt når jeg ser en toreador i aksjon

Nå sa jeg heller ikke at selve rødfargen står for det sosialistene har stått bak. Hadde derimot kineserene visst hvilken død sosialismen har ført med seg, så tror jeg neppe mange hadde omfavnet den som de gjør (Mange, ikke alle). Ja, jeg synes selv rød er en fin farge og som står for mye fint som kjærlighet osv. Det er bare det at fargen rød ikke er positivt ladd når den blir brukt i sosialistiske sammenhenger som for eksempel 1. mai. Da blir den brukt som et symbol på en isme som har forårsaket massedød gjennom historien. Med tanke på det burde de muligens ikke bruke den, samtidig som de bruker den vet man hvor sosialistene står med tanke på dette.
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor det ?

Hakekorset er et gammelt hedensk symbol som ble mye brukt før tyskerne begynte å bruke det.

 

Og hvorfor er ikke røde flagg i nærheten av å ha samme symboleffekt ?

De sosialististke horder marsjerte jo under røde flagg både i kina og i sovjet og DDR. Og enda bruker de røde flagg i sosialistiske land, inkl Norge.

 

 

Hvorfor? Fordi nazismen er det første folk tenker på når de ser et hakekors i vesten.

 

Greit nok at hakekorset ble brukt før Hitler, men det er bare å innse at i europa har nazismen overtatt eierskapet til symbolet. Jeg kan egentlig ikke se at dette er noe å debattere. For alle vet det om de kjenner litt etter.

 

Røde flagg har rett og slett ikke samme symbolverdi.

 

 

Nazismen er det første folk tenker på når de ser et hakekors i vesten, og dette er hovedsaklig fordi tyskerne er til de grader demonisert av krigspropagenda, og ikke minst av jødene som syter og klager over det såkalte holocaust, som er en 100% oppdiktet historie som jødene selv og de allierte diktet opp etter krigen.

 

At jødene og de allierte i vesten selv var med å skape og finansiere nazismen, samt også har skyld i å ha startet andre verdenskrig har de holdt kjeft om.

 

Jeg liker ikke hakekorset som symbol jeg heller, men rett skal være rett og det har opprinnelig ikke noe med nazismen å gjøre selv om de brukte det.

 

Da er jødestjernen mye verre, fordi den er et heksagram som blir brukt til å påkalle satans demoner.

 

 

Blodrøde flagg har også en symbolvirkning, fordi det jeg og sikkert mange andre også tenker på når vi ser de røde horder komme marsjerende undrer de blodrøde faner er nettopp, massemyrderiene under diverse sosialistiske regimer, samt den overhengende muligheten for at historien skal gjenta seg i nær fremtid.

Disse myrderiene er på langt nær kommet frem i lyset, og folk flest vet vel knapt om hva som har skjedd.

Jeg tror ikke det nevnes i historiebøkene i dag heller.

 

Sosialistenes myrderier er heller ikke over ennå, de er stort sett like blodtørstige i dag som de var den gang.

Og om sosialistene i Norge hadde hatt anledning til det, så ville de ganske sikkert startet med å kvitte seg med sine "fiender" ved å drepe dem de også, slik AKPML drømte om i 70-årene.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

1,2 milliarder kinesere driter i hva ts mener om bruken av den farven (de har hatt den favoritten lenge før ismenes tidsalder) - og ville ledd rått av forbud på bakgrunn av at en eller annen isme tilfeldigvis har benyttet samme fargen. Jeg driter også i hva andre måtte henge seg opp i - selv er rødt, en av de fineste fargene, og jeg har heller ikke blitt så fastlåst at jeg ser kommunistrødt, hver gang en rød farve dukker opp

 

De har nå vel litt å si for saken, både hva angår fargen og ikke minst, ismen

 

Selv ser jeg litt rødt når jeg ser en toreador i aksjon

Nå sa jeg heller ikke at selve rødfargen står for det sosialistene har stått bak. Hadde derimot kineserene visst hvilken død sosialismen har ført med seg, så tror jeg neppe mange hadde omfavnet den som de gjør (Mange, ikke alle). Ja, jeg synes selv rød er en fin farge og som står for mye fint som kjærlighet osv. Det er bare det at fargen rød ikke er positivt ladd når den blir brukt i sosialistiske sammenhenger som for eksempel 1. mai. Da blir den brukt som et symbol på en isme som har forårsaket massedød gjennom historien. Med tanke på det burde de muligens ikke bruke den, samtidig som de bruker den vet man hvor sosialistene står med tanke på dette.

 

 

Det er som sagt forskjell på rødt og rødt, dvs det er forskjellige nyanser.

 

Den blodrøde fargen på sosialistenes faner, ble antakelig valgt nettopp fordi denne fargen symboliserer blod og død for sosialismens "fiender"

Lenke til kommentar

Det er som sagt forskjell på rødt og rødt, dvs det er forskjellige nyanser.

Stemmer

 

Den blodrøde fargen på sosialistenes faner, ble antakelig valgt nettopp fordi denne fargen symboliserer blod og død for sosialismens "fiender"

Hvorfor de valgte den aner jeg ikke, så det vil jeg ikke ta stilling til. De ville dog ikke brukt de ordene du kommer med, men heller brukt ord som kjærlighet osv. Kunne blitt noe vanskelig å rekruttere med de ordene :)
Lenke til kommentar

Den blodrøde fargen på sosialistenes faner, ble antakelig valgt nettopp fordi denne fargen symboliserer blod og død for sosialismens "fiender"

Direkte feil.

 

Rødfargen stammer fra den Franske revolusjon, hvor fargen ble valgt for å symbolisere blodfargen fra arbeiderne som ble drept av kapitalistene.

Lenke til kommentar

 

Den blodrøde fargen på sosialistenes faner, ble antakelig valgt nettopp fordi denne fargen symboliserer blod og død for sosialismens "fiender"

Direkte feil.

 

Rødfargen stammer fra den Franske revolusjon, hvor fargen ble valgt for å symbolisere blodfargen fra arbeiderne som ble drept av kapitalistene.

 

 

Det er mulig du har rett, men i så fall så har sosialistene funnet på dette i ettertid.

 

For under den franske revolusjonen da sosialismen oppsto, så eksisterte det ingen kapitalister.

 

Dette begrepet "kapitalister" var noe de fant på etter revolusjonen.

 

Men de største og mest kyniske kapitalister er også sosialister.

Og når det gjelder arbeidere, så er det ingen som har drept så mange arbeidere som sosialistene.

 

Når man regner med den forholdsvis korte tiden sosialismen har eksistert, så er det ingen annen ideologi/religion som har skapt så mye lidelse og død for andre mennesker som sosialismen.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

 

Den blodrøde fargen på sosialistenes faner, ble antakelig valgt nettopp fordi denne fargen symboliserer blod og død for sosialismens "fiender"

Direkte feil.

 

Rødfargen stammer fra den Franske revolusjon, hvor fargen ble valgt for å symbolisere blodfargen fra arbeiderne som ble drept av kapitalistene.

 

 

Det er mulig du har rett, men i så fall så har sosialistene funnet på dette i ettertid.

 

For under den franske revolusjonen da sosialismen oppsto, så eksisterte det ingen kapitalister.

 

Dette begrepet "kapitalister" var noe de fant på etter revolusjonen.

 

Men de største og mest kyniske kapitalister er også sosialister.

Og når det gjelder arbeidere, så er det ingen som har drept så mange arbeidere som sosialistene.

 

Når man regner med den forholdsvis korte tiden sosialismen har eksistert, så er det ingen annen ideologi/religion som har skapt så mye lidelse og død for andre mennesker som sosialismen.

 

Det betyr veldig lite hvor og når begrepet "kapitalister" kom - mer betyr det når selve kjennetegnene kom. Jeg tror det er liten vits i å belære deg i den globale handelen som spesielt begynte å vokse ca. år 1600. Jeg ser allerede tegn til at du forsøker å vri historien til å passe ditt eget syn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er bare det at fargen rød ikke er positivt ladd når den blir brukt i sosialistiske sammenhenger som for eksempel 1. mai. Da blir den brukt som et symbol på en isme som har forårsaket massedød gjennom historien. Med tanke på det burde de muligens ikke bruke den, samtidig som de bruker den vet man hvor sosialistene står med tanke på dette.

 

 

Det blir jo en personlig preferanse, og ikke en sannhet som stemmer for alle individer/stater i alle situasjoner. Jeg tviler på at en ekte sosialist av i dag, vil vedkjenne seg spesielt ansvar for hva så kalte "råtne egg" eller "despoter" innenfor deres "tro" har brukt (misbrukt) symboler og arbeiderklassen til for egen vinning og makt. Like lite tror jeg at diverse politikere på høyresiden, altså den siden som liker å bruke blåfargen, vil assosieres med de verste elementene fra den siden heller.

 

Så de vil nok fortsette å bruke farven for det den er verdt, og når den ikke er verdt noe som helst, først da slipper vi røde faner, fordi da er fanene kanskje heller blitt grønne ..

 

Og denne greia med å finne ut hvem som er verst av rødt eller blått, er for meg en fullstendig meningsløs affære, og det er fordi at de begge er like jævlige, og om noen av dem har tyvfisket over lovlig kvote, er egentlig uinteressant, fordi begge fisker etter det samme, og gjør det på samme måten, nemlig ved å agne kroken med frykt og spredning av usikkerhet.

 

Visste du forøvrig at formann Mao, allerede i 1954, spådde at Kina ville være forbi USA i økonomisk makt akkurat i dette året vi knapt har påbegynt? Litt av en snåsakall det der du ;)

Lenke til kommentar

Det blir jo en personlig preferanse, og ikke en sannhet som stemmer for alle individer/stater i alle situasjoner. Jeg tviler på at en ekte sosialist av i dag, vil vedkjenne seg spesielt ansvar for hva så kalte "råtne egg" eller "despoter" innenfor deres "tro" har brukt (misbrukt) symboler og arbeiderklassen til for egen vinning og makt. Like lite tror jeg at diverse politikere på høyresiden, altså den siden som liker å bruke blåfargen, vil assosieres med de verste elementene fra den siden heller.

Det er jeg enig med deg i.

Nå vet ikke jeg hva den blå farge har gjort som er like ille da.

 

Så de vil nok fortsette å bruke farven for det den er verdt, og når den ikke er verdt noe som helst, først da slipper vi røde faner, fordi da er fanene kanskje heller blitt grønne ..

 

Og denne greia med å finne ut hvem som er verst av rødt eller blått, er for meg en fullstendig meningsløs affære, og det er fordi at de begge er like jævlige, og om noen av dem har tyvfisket over lovlig kvote, er egentlig uinteressant, fordi begge fisker etter det samme, og gjør det på samme måten, nemlig ved å agne kroken med frykt og spredning av usikkerhet.

Hvilken farge de bruker er for meg revnende likegyldig. Jeg knytter meg ikke til noen av de, men den gule/svarte fane, til nød lilla :)

 

Visste du forøvrig at formann Mao, allerede i 1954, spådde at Kina ville være forbi USA i økonomisk makt akkurat i dette året vi knapt har påbegynt? Litt av en snåsakall det der du ;)

Det visste jeg ikke, den gamle snåsamannen? ;)

Hadde de ikke åpnet opp for markedet i Kina tror jeg ikke det hadde skjedd, men siden det skjer er det imponerende.

Lenke til kommentar

 

Det er bare det at fargen rød ikke er positivt ladd når den blir brukt i sosialistiske sammenhenger som for eksempel 1. mai. Da blir den brukt som et symbol på en isme som har forårsaket massedød gjennom historien. Med tanke på det burde de muligens ikke bruke den, samtidig som de bruker den vet man hvor sosialistene står med tanke på dette.

 

 

Det blir jo en personlig preferanse, og ikke en sannhet som stemmer for alle individer/stater i alle situasjoner. Jeg tviler på at en ekte sosialist av i dag, vil vedkjenne seg spesielt ansvar for hva så kalte "råtne egg" eller "despoter" innenfor deres "tro" har brukt (misbrukt) symboler og arbeiderklassen til for egen vinning og makt. Like lite tror jeg at diverse politikere på høyresiden, altså den siden som liker å bruke blåfargen, vil assosieres med de verste elementene fra den siden heller.

 

Så de vil nok fortsette å bruke farven for det den er verdt, og når den ikke er verdt noe som helst, først da slipper vi røde faner, fordi da er fanene kanskje heller blitt grønne ..

 

Og denne greia med å finne ut hvem som er verst av rødt eller blått, er for meg en fullstendig meningsløs affære, og det er fordi at de begge er like jævlige, og om noen av dem har tyvfisket over lovlig kvote, er egentlig uinteressant, fordi begge fisker etter det samme, og gjør det på samme måten, nemlig ved å agne kroken med frykt og spredning av usikkerhet.

 

Visste du forøvrig at formann Mao, allerede i 1954, spådde at Kina ville være forbi USA i økonomisk makt akkurat i dette året vi knapt har påbegynt? Litt av en snåsakall det der du ;)

 

 

Nå bør vi skjære igjennom og innse at det fins ikke noe høyre-venstre.

 

Det fins despoter og tyranner, men de er alle sosialister uansett hva sosialistene kaller dem for å borforklare det hele, og for å legge skylden for sine ugjerninger over på sine kunstig skapte fiender.

 

For det er slik at sosialistene alltid har skapt sine egne fiender for å rettferdiggjøre sosialismens og sin egen eksistens.

Og politikerne utnytter denne kunstige høyre.venstre aksen for å skape splittelse i folket og sikre sin egen makt.

 

Så lenge folk flest sluker dette med denne høyre-venstre aksen så vil folket fortsatt være splittet,

og da vil også sosialismen leve videre, og sosialistene vil kunne fortsette med sine myrderier og andre ugjerninger.

Og politikerne vil fortsette med å så splittelse i folket ved å spille på denne kunstige høyre-venstre aksen.

 

Hvis vi slutter å se oss blind på denne kunstige høyre.venstre aksen, så kanskje vi også kan klare å se hvem som egentlig står bak det hele og trekker i trådene.

Lenke til kommentar

Nå bør vi skjære igjennom og innse at det fins ikke noe høyre-venstre.

 

Det fins despoter og tyranner, men de er alle sosialister uansett hva sosialistene kaller dem for å borforklare det hele, og for å legge skylden for sine ugjerninger over på sine kunstig skapte fiender.

 

For det er slik at sosialistene alltid har skapt sine egne fiender for å rettferdiggjøre sosialismens og sin egen eksistens.

Og politikerne utnytter denne kunstige høyre.venstre aksen for å skape splittelse i folket og sikre sin egen makt.

 

Så lenge folk flest sluker dette med denne høyre-venstre aksen så vil folket fortsatt være splittet,

og da vil også sosialismen leve videre, og sosialistene vil kunne fortsette med sine myrderier og andre ugjerninger.

Og politikerne vil fortsette med å så splittelse i folket ved å spille på denne kunstige høyre-venstre aksen.

 

Hvis vi slutter å se oss blind på denne kunstige høyre.venstre aksen, så kanskje vi også kan klare å se hvem som egentlig står bak det hele og trekker i trådene.

Venstre-høyre aksen finnes den, bare ikke slik som den blir brukt rundt om i verden. Den venstre-høyre aksen som er korrekt slik jeg ser det er de som skiller mellom totalitært og frihet. til lenger venstre man kommer dess mer totalitært blir det, og dess lenger til høyre man kommer til mer frihet blir det, med anarki helt ytterst.

 

Her i Norge og USA er det slik at man tror at det er svært store forskjeller mellom FrP og SV, men forskjellen er i realiteten svært liten. Det samme gjelder Republikanerne og Demokratene. De er alle sosialdemokrater som mener at staten burde ha kontroll over det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...