Gå til innhold

Hente ut innhold av knust xperia Z1


XAndy

Anbefalte innlegg

hei!

 

Har en sony xperia Z1 som desverre datt i gulvet og fikk seg en brest i glasset, slik at touchen fungerer ikke.

Har da masse på det interne minnet på denne, og lurer på hvordan jeg skal hente dette ut, uten at jeg kan låse opp telefonen.

 

Håper noen av dere kan hjelpe meg, da jeg har masse uerstattelige bilder på tlf :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uerstattelig data kun lagret 1 plass?

 

Koble til PC. Hvis ikke det fungerer så blir det nok å få byttet skjermen som er løsningen.

Kom meg aldri så langt att jeg fikk tatt backup av tlf :p

Skal ta det på forsikringen, og tror jeg får ny tlf fra dem...

Lenke til kommentar

Men telefonen er låst, og da får du ikke lest av internminne på telefonen. Hvis USB debugging ikke er skrudd på eller telefonen ikke er rootet er den eneste måten jeg kjenner til å skifte skjerm for å få låst opp telefonen.

Stemmer. Men får jo rootet telefonen da? Som regel brukes bare knappene rundt på telefonen for å starte i download mode? Er iallefall det på de fleste mobiler, vet ikke hvordan det er på Z1 Compact

Lenke til kommentar

 

Men telefonen er låst, og da får du ikke lest av internminne på telefonen. Hvis USB debugging ikke er skrudd på eller telefonen ikke er rootet er den eneste måten jeg kjenner til å skifte skjerm for å få låst opp telefonen.

Stemmer. Men får jo rootet telefonen da? Som regel brukes bare knappene rundt på telefonen for å starte i download mode? Er iallefall det på de fleste mobiler, vet ikke hvordan det er på Z1 Compact

 

Men du må vel ha på usb debugging i settings menyen først?

Lenke til kommentar

 

 

Men telefonen er låst, og da får du ikke lest av internminne på telefonen. Hvis USB debugging ikke er skrudd på eller telefonen ikke er rootet er den eneste måten jeg kjenner til å skifte skjerm for å få låst opp telefonen.

Stemmer. Men får jo rootet telefonen da? Som regel brukes bare knappene rundt på telefonen for å starte i download mode? Er iallefall det på de fleste mobiler, vet ikke hvordan det er på Z1 Compact

 

Men du må vel ha på usb debugging i settings menyen først?

 

 

Tror ikke det. Jeg roota en Xcover 2 her forleden, trengte ikke å røre touchen på telefonen engang :) hehe

Lenke til kommentar

Jeg fikk det til! fant ut jeg trengte et OTG (on the go) Adapter, slik at jeg kan koble til en vanlig usb-mus. Men ingen her i byen hadde det, så jeg fulgte vedlagte koblingsskjema, og lagde mitt eget. Og det virket! Fikk låst opp tlf! :D

 

Takk til dere andre for hjelpen! :)

 

wbrpzn.jpg

Endret av XAndy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...