Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VG1 Karakterer til VG2


Anbefalte innlegg

Hjelp!

Jeg skal snart begynne på andre året på enten Laksevåg eller Nordahl Grieg. Jeg har vært veldig sløv og fått 3,7 i snitt for første termin med IV i gym. Jeg har lest at det er ikke så vanskelig å komme inn på andre året så jeg følte ikek snittet jeg fikk vil hindre meg, men derimot lurer jeg på hva IV vil gjøre med snittet og linjene jeg velger?

 

Fikk høre på skolen det var vanskelig å komme inn med IV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken linje har du lyst å gå på i VG2?

Hvis du skal gå på studiespesialiserende er et snitt på 3,7 helt greit, og jeg tror ikke du vil få noe problem med å komme inn.

Det eneste som følger deg videre helt frem til VG3 er avgangsfagene dine. Matte og språkfag er de eneste såvidt jeg husker.

At du har fått 4 i gym ser jeg ikke på som noe problem. Det er ikke en avgangskarakter, så du har fortsatt to år på å forbedre den.

 

Noen linjer krever høyere snitt, som f.eks. realfag. Hvis du skal gå på studiespes. eller lignende er ikke snittet ditt noe problem. :-)

Endret av Charliepants
Lenke til kommentar

Hvilken linje har du lyst å gå på i VG2?

Hvis du skal gå på studiespesialiserende er et snitt på 3,7 helt greit, og jeg tror ikke du vil få noe problem med å komme inn.

Det eneste som følger deg videre helt frem til VG3 er avgangsfagene dine. Matte og språkfag er de eneste såvidt jeg husker.

At du har fått 4 i gym ser jeg ikke på som noe problem. Det er ikke en avgangskarakter, så du har fortsatt to år på å forbedre den.

 

Noen linjer krever høyere snitt, som f.eks. realfag. Hvis du skal gå på studiespes. eller lignende er ikke snittet ditt noe problem. :-)

 

"at du har fått 4 i gym" - IV betyr "Ikke vurdert".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...