Gå til innhold

kjøpt høyttalere fra jackpot via qxl hvor lenge skal eg vent


Anbefalte innlegg

eg kjøpte et 5.1 sett med hjemmekino høytalere på qxl fra et firma som kaller seg jackpot as (skal vist holde til på tøyen senteret) eg var i banken på fredag å satte pengene inn på den angitte kontoen med kid nummer. men nå er det onsdag og eg har ikke hørt noe fra dem har ikke fått en bekreftelse på at de har mottatt pengene eg har heller ikke mottatt noe sporingsnummer ennå. hvor lang tid skal eg vente det tar jo ikke allverdens tid å registrer betaling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Jackpot sin bankforbindelse er DNB eller Sparebank1 (det er sikkert flere i samme klasse) så leker disse seg med pengene i to til fire virkedager før de er inne på konto hos mottaker...

Eneste banken jeg har vært borte i som ikke gjør dette er Skandiabanken. Penger ut søndag kveld, penger inn mandag kl 07:00

Lenke til kommentar

på qxl jo, for hvis du byr ogf det står kun forhåndsbetaling så må du det, da har du godtatt at du skal forhåndsbetale. Kunne sikkert ha møtt opp og overlevert pengene selv da, men for at de skal sende så må du forhåndsbetale. Står ofte i betingelser til webshopper også, de kan kreve at man skal forhåndsbetale etter eget forgodtbefindene, dvs hvis de tviler på at du skal hente pakken.

Lenke til kommentar
Hvis Jackpot sin bankforbindelse er DNB eller Sparebank1 (det er sikkert flere i samme klasse) så leker disse seg med pengene i to til fire virkedager før de er inne på konto hos mottaker...

Eneste banken jeg har vært borte i som ikke gjør dette er Skandiabanken. Penger ut søndag kveld, penger inn mandag kl 07:00

 

Jeg regner med at du har erfaringer fra overføringer via Sparebanken1 når du nå uttaler deg 8)

 

Bruker selv Sparebanken1 (MidtNorge) når jeg betaler regninger. Og kan herved bekrefte at pengene er inne senest dagen etter overføringen. Bare for å ha nevnt det.

Lenke til kommentar
eg kjøpte et 5.1 sett med hjemmekino høytalere på qxl fra et firma som kaller seg jackpot as (skal vist holde til på tøyen senteret) eg var i banken på fredag å satte pengene inn på den angitte kontoen med kid nummer. men nå er det onsdag og eg har ikke hørt noe fra dem har ikke fått en bekreftelse på at de har mottatt pengene eg har heller ikke mottatt noe sporingsnummer ennå. hvor lang tid skal eg vente det tar jo ikke allverdens tid å registrer betaling

 

Har handlet hos Jackpot flere ganger selv uten noen problemer. Dersom du overførte penger på fredag, så var pengene sikkert på kontoen til Jackpot på mandags morgen (forutsatt at banken betalte regningen umidelbart, ofte stempler de bare kvitteringen for å kjøre selve jobben på et senere tidspuntk). Regn med 1-2 dagers "behandlingstid" før varen blir sendt ut. Avhengig av hvor i landet du bor, så regn med ytterligere 1-2 dager postgang før du får varen i posten.

 

Og nei. De sender hverken ut sporingsnummer eller bekreftelse på mottak av penger.

 

Personlig synes jeg det er litt for tidlig å begynne med masing så tidlig som det du gjør. Er jo tross alt bare gått 3 virkedager :o

Lenke til kommentar
på qxl jo, for hvis du byr ogf det står kun forhåndsbetaling så må du det, da har du godtatt at du skal forhåndsbetale. Kunne sikkert ha møtt opp og overlevert pengene selv da, men for at de skal sende så må du forhåndsbetale. Står ofte i betingelser til webshopper også, de kan kreve at man skal forhåndsbetale etter eget forgodtbefindene, dvs hvis de tviler på at du skal hente pakken.

 

I følge en mann fra forbrukerrådet, som hadde foredrag for klassen min i fjor, er det akkurat det dem ikke kan. Har dessverre ingen lover å vise til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...